نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبنی اسدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:17Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:17Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-08en_US
dc.date.submitted1397-02-18fa_IR
dc.identifier.citationبنی اسدی, احمد, حسنی, محمد. (1398). الگوی تربیت اخلاقی در کتاب‌های هدیه‌های آسمان. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 16(62), 106-121. doi: 10.30486/jsre.2019.668046fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.668046
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_668046.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190472
dc.description.abstract<span style="font-family: 'B Mitra'; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">پژوهش حاضر درصدد است با خوانش انتقادی متون کتاب‌های هدیه‌های آسمان، ابتدا به الگوی غالب تربیت اخلاقی در این کتاب‌ها دست یابد و در ادامه چالش‌های اصلی این الگو را معرفی نماید. برای دستیابی به این هدف روش تحلیل محتوا مد نظر قرار گرفت؛ اما ازآنجاکه این روش از گستردگی وسیعی برخوردار است از شیوه پیشنهادی (</span><span style="font-size: 10pt; mso-bidi-language: FA; mso-bidi-font-family: 'B Mitra';" dir="LTR">Sanger, & Osguthorpe, 2005</span><span style="font-family: 'B Mitra'; mso-bidi-language: FA;" lang="FA">) - و اصلاح آن بر اساس نیاز پژوهش حاضر-که بر اساس آن چهار مؤلفه (شیوه‌های تدریس، مواد آموزشی برنامه، اهداف برنامه‌ها، محتوی اخلاقی) در کانون توجه است، بهره گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد اگرچه گستردگی و کمیت مضامین اخلاقی بکار گرفته شده در متون درسی این کتاب‌ها قابل‌توجه است، اما مشخص نیست این گستردگی قادر باشد دانش‌آموز بااخلاقی را تربیت نماید. اساسی‌ترین ایرادهای وارد در این زمینه عبارت است از عدم انسجام، عدم تناسب بین میزان مفاهیم و فرصت تعمق و نهادینه شدن آن‌ها در نزد دانش‌آموزان.</span>fa_IR
dc.format.extent720
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.668046
dc.subjectالگوی تربیت اخلاقیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.subjectکتاب هدیه‌های آسمانfa_IR
dc.titleالگوی تربیت اخلاقی در کتاب‌های هدیه‌های آسمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس و عضو انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش پرورش، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue62
dc.citation.spage106
dc.citation.epage121


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد