نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبحانی نژاد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنجفی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorاحمدآبادی آرانی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorعبداله یار, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:01:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:01:12Z
dc.date.available1399-07-09T01:01:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:01:12Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-30en_US
dc.date.submitted1395-07-09fa_IR
dc.identifier.citationسبحانی نژاد, مهدی, نجفی, حسن, احمدآبادی آرانی, نجمه, عبداله یار, علی. (1398). دلالت‌های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 16(60), 1-19. doi: 10.30486/jsre.2019.546258fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.546258
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_546258.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190442
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف شناسایی دلالت‌های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران انجام شد. روش پژوهش تحلیلی- استنتاجی، حوزه پژوهشی کلیه منابع دیجیتال و چاپی مرتبط با موضوع، روش نمونه‌گیری هدفمند، ابزار پژوهش فرم‌های فیش‌برداری، شیوه تجزیه؛ تحلیل محتوای کیفی و ارزیابی اعتبار یافته‌ها از طریق داوری تخصصی بود. یافته‌های پژوهش نشان دادند که بر اساس آراء تربیتی فوکو و ژیرو می‌توان مواردی همچون تجزیه‌وتحلیل دیالکتیکی تجارب روزمره، تعلیم و تربیت مرزی، تحقق عدالت تربیتی، کسب توانایی همزیستی، آگاهی انتقادی، پیشگیری و مقاومت در برابر بازتولید نابرابری اجتماعی، شنیدن و توجه کردن به صدای گروه‌ها و نژادهای مختلف جامعه، رویگردانی از نخبه‌گرایی و حرکت در راستای توجه به فرهنگ عمومی، توجه به گفتمان‌های اخلاقی و ... را در راستای سیاست‌گذاری اصلاح‌گرایانه و بازطراحی عناصر برنامه درسی دوره ابتدایی ایران مورد توجه قرار داد. محصول نهایی یا خروجی این نوع از برنامه درسی از نظر فردی به یادگیرنده‌ای رشد یافته و از نظر اجتماعی به شهروندی فعال در سطح محلی، ملی و جهانی مبدل می‌شود.fa_IR
dc.format.extent705
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsre.2019.546258
dc.subjectمیشل فوکوfa_IR
dc.subjectهنری ژیروfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی چندفرهنگیfa_IR
dc.subjectدلالت‌های تربیتیfa_IR
dc.subjectدوره ابتدایی ایرانfa_IR
dc.titleدلالت‌های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue60
dc.citation.spage1
dc.citation.epage19
nlai.contributor.orcid0000-0003-3473-3424


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد