آموزش زبان انگلیسی از طریق رسانههای نوین با تدوین محتوای ایرانی اسلامی
(ندگان)پدیدآور
جان نژاد, محسنخزائی, سعیداحمدی, حبیبدرجانی, حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف آموزش زبان انگلیسی از طریق فناوری ارتباطات سیار برای توانمندتر نمودن نوجوانان برای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی انجام پذیرفت. این پژوهش از حیث هدف: کاربردی و حیث سطح تحلیل: توصیفی- استنباطی است. بدین منظور 280 نفر دانشآموزان دختر و پسر فارس، ترک و عربزبان ایرانی از رده سنی 14-16 سال و از طبقه متوسط جامعه با سطح مهارت زبانی مقدماتی با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه بود که برای پایایی پرسشنامه نگـرش از روش همـاهنگی درونـی (آلفای کرونباخ) استفاده شد که ضریب پایایی 93/۰ را نشان داد که پایایی مناسبی بـود. جهت روایی پرسشنامه نگرش از روایی سازه استفاده شد. همچنین با الهام از دیدگاههای اندیشمندان و محققان ایرانی قدیمی و معاصر محتوای انگلیسی تدوین شد. شواهد آماری بیانگر تفاوت معنادار میان توزیع فراوانی فرایندهای کاربرد نشانها، ترجمه تحتاللفظی از زبان مادری، کمیت و کیفیت متن و تکرار در گونه فرهنگی محاورات دانشآموزان بههنگام ارائه محتوای غیربومی ایرانی و محتوای اسلامی ایرانی بود که درصد فراوانی در میان دانشآموزان دختر ترکزبان بهمراتب بالاتر بود. یافتههای این تحقیق میتواند در جهت تقویت ارتباطات با سایر ملل اسلامی و تحکیم جایگاه اسلام در جهان، بهرهگیری از نقاط قوت گونه موجود در فرهنگ اسلامی ایرانی بهعنوان سرآغاز انجام پژوهش آموزش گفتگوها به زبان انگلیسی با استفاده از رسانهها در پی داشته باشد.
کلید واژگان
آموزش زبان انگلیسیرسانههای نوین
رویکرد اسلامی ایرانی تهیه محتوای آموزش
شماره نشریه
53تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
دکتری زبان و ادبیات انگلیسی زبانشناسی، استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران.دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران.
کارشناس ارشد برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی.
دکتری روابط بینالملل، عضو هیئتعلمی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی.
شاپا
2676-32812676-5179




