نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمرودی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorاکبری بورنگ, محمدfa_IR
dc.contributor.authorزنگویی, اسداللهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سید مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:48Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:48Z
dc.date.issued2016-04-20en_US
dc.date.issued1395-02-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationرمرودی, مسعود, اکبری بورنگ, محمد, زنگویی, اسدالله, حسینی, سید مهدی. (1395). بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(48), 180-190.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534426.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190304
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت‌گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان انجام شده است. این پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی و جامعه آماری آن 894 نفر دبیر کلیه مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-91 بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای و از طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران در نهایت تعداد 270 دبیر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل پرسشنامه ذهنیت فلسفی سلطانی و همکاران (1996) با 60 گویه و پرسشنامه جهت‌گیری‌های برنامه درسی چانگ و وونگ (2002) با 30 گویه بود که ضریب پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ، 72/0 برای پرسشنامه ذهنیت فلسفی و 86/0 برای پرسشنامه جهت‌گیری‌های برنامه درسی به دست آمد. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که بین ذهنیت فلسفی دبیران و جهت‌گیری‌های برنامه درسی آنان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و ابعاد جامعیت و تعمق توانایی پیش‌بینی جهت‌گیری‌های برنامه درسی را داشتند. براساس نتایج به دست آمده، بین ذهنیت فلسفی دبیران از نظر جنسیت تفاوت معناداری وجود داشت، اما این تفاوت در جهت‌گیری‌های برنامه درسی دبیران مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent1217
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectذهنfa_IR
dc.subjectذهنیت فلسفیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectجهت گیری برنامه درسیfa_IR
dc.subjectدبیرانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیری‌های برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department1کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.department4کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue48
dc.citation.spage180
dc.citation.epage190


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد