| dc.contributor.author | رمرودی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکبری بورنگ, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | زنگویی, اسدالله | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینی, سید مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:48Z | |
| dc.date.issued | 2016-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رمرودی, مسعود, اکبری بورنگ, محمد, زنگویی, اسدالله, حسینی, سید مهدی. (1395). بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(48), 180-190. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534426.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190304 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهتگیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان انجام شده است. این پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی و جامعه آماری آن 894 نفر دبیر کلیه مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-91 بوده که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای و از طریق فرمول تعیین حجم نمونه کوکران در نهایت تعداد 270 دبیر به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمعآوری دادهها شامل پرسشنامه ذهنیت فلسفی سلطانی و همکاران (1996) با 60 گویه و پرسشنامه جهتگیریهای برنامه درسی چانگ و وونگ (2002) با 30 گویه بود که ضریب پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ، 72/0 برای پرسشنامه ذهنیت فلسفی و 86/0 برای پرسشنامه جهتگیریهای برنامه درسی به دست آمد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین ذهنیت فلسفی دبیران و جهتگیریهای برنامه درسی آنان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و ابعاد جامعیت و تعمق توانایی پیشبینی جهتگیریهای برنامه درسی را داشتند. براساس نتایج به دست آمده، بین ذهنیت فلسفی دبیران از نظر جنسیت تفاوت معناداری وجود داشت، اما این تفاوت در جهتگیریهای برنامه درسی دبیران مشاهده نشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1217 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | ذهن | fa_IR |
| dc.subject | ذهنیت فلسفی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | جهت گیری برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | دبیران | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و جهت گیریهای برنامه درسی دبیران مدارس متوسطه شهر زاهدان در سال تحصیلی 92-1391 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | 1کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 4کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 48 | |
| dc.citation.spage | 180 | |
| dc.citation.epage | 190 | |