مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
حاتم زاده عربی, الهامایزدی, صمدهاشمی, سهیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر به مقایسه عملکرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر دوزبانه و تک زبانه دوره ابتدایی پرداخته است. این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این تحقیق را دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی دخترانه و پسرانه مجتمع آموزشی معرفت شهرستان بابلسر به تعداد 152 نفر تشکیل میدهند. حجم نمونه پژوهش برابر با جامعه آماری است. جهت جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه عملکرد تحصیلی درتاج (2004) و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی جینک و مورگان استفاده شده است. نتایج حاصل از دادههای پرسشنامه ها نشان میدهد که از بین عوامل عملکرد تحصیلی تنها در عامل برنامه ریزی، تفاوت معناداری بین دانشآموزان دختر دوزبانه و تک زبانه وجود دارد؛ و در بین عوامل خودکارآمدی تحصیلی در عامل استعداد تحصیلی، بین دانشآموزان دختر دوزبانه و تک زبانه تفاوت معنادار است.
کلید واژگان
دوزبانهتک زبانه
عملکرد تحصیلی
خودکارآمدی تحصیلی
دانشآموزان دوره ابتدایی
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
1کارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
3استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
شاپا
2676-32812676-5179




