نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیات, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, پروینfa_IR
dc.contributor.authorپارسا, عبداللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:21Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:21Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationبیات, طاهره, احمدی, پروین, پارسا, عبدالله. (1392). جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 10(36), 51-62.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534267.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190145
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به منظور بهبود محتوای کتاب‌های مورد نظر بوده است. روش تحقیق توصیفی است و با استفاده از تحلیل محتوا به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته است. مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی، با توجه به سه حیطه شناختی، عاطفی، مهارتی در قالب ابعاد متن، تکلیف، پرسش و تصویر مورد بررسی قرار گرفت. جامعه و نمونه آماری پژوهش، کتاب‌های فارسی (بخوانیم و بنویسیم)، علوم، تعلیمات اجتماعی و هدیه‌های آسمانی دوره ابتدایی (22جلد کتاب) در سال تحصیلی 91 ـ90 بود. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که کل مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی در این کتاب‌ها، 535 واحد بوده که در بعد متن (45/36 درصد)، تکلیف (14/15 درصد)، پرسش (6/25) و در قالب تصویر (8/22) ارائه شده است. همچنین از کل مفاهیم مرتبط با اخلاق زیست محیطی، 78 درصد به حیطه شناختی، 13 درصد به حیطه عاطفی و 7/9 درصد به حیطه مهارتی اختصاص یافته است. در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به هدف‌های شناختی (سطح دانش) بیشتر توجه شده است و کمترین توجه مربوط به سطح مهارت است. بیشترین توجه به اخلاق زیست محیطی در کتاب‌های علوم دوره ابتدایی تعلق دارد و کمترین توجه در کتاب هدیه‌های آسمان دوره ابتدایی صورت گرفته است.fa_IR
dc.format.extent978
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectاخلاق زیست محیطیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.subjectکتاب‌های درسیfa_IR
dc.subjectمحتوای برنامه درسیfa_IR
dc.titleجایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1 کارشناس ارشد برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.contributor.department2ا عضو هیأت علمی دانشگاه الزهراء، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue36
dc.citation.spage51
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد