مرور دوره 10, شماره 36 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11

  • استاد راهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد 

    بزرگ, حمیده؛ خاکباز, عظیمه سادات (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    برنامه درسی پنهان محصول نگاه همه جانبه به تجربه یادگیرندگان است که در قلمرو آموزش عالی نیز به طور ویژه‌ای مورد توجه بوده است. در این میان، در پایان‌نامه به عنوان درسی که محتوای آن بر اساس مسأله پژوهشی به وجود می‌آید و به ...

  • امکان سنجی و اولویت بندی رشته‌های بین رشته‌ای از دیدگاه استادان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد 

    بختیار نصر آبادی, حسنعلی؛ جبل عاملی, جلال؛ نصرتی هشی, کمال؛ مرادزاده, سمیرا؛ بختیار نصرآبادی, آمنه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف امکان سنجی و الویتبندی رشته‌های هنر، حقوق، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه آزاد نجف آباد انجام شد. روش پژوهش به صورت توصیفی، پیمایشی بود که در دو مرحله انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل 110 نفر از استادان ...

  • بررسی رابطه بین باورها و مؤلفه‌های ساخت و سازگرایی در محیط کلاس درس ریاضی 

    احمدپور مبارکه, فاطمه؛ فدایی, محمدرضا؛ رفیع پور, ابوالفضل (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    فلسفه و دیدگاه معلمان ریاضی نسبت به ماهیت ریاضی نقش اساسی در تعیین تلقی آنها از فرایند یاددهی ـ یادگیری درس ریاضی دارد که این امر به نوبه خود بر کیفیت آموزشی تأثیر مستقیم می‌گذارد. هدف از انجام پژوهش حاضر توصیف و شناسایی ...

  • بررسی رابطه هوش هیجانی دبیران با تفکر خلاق دانش‌آموزان متوسطه 

    رنجدوست, شهرام؛ عیوضی, پروانه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه میان هوش هیجانی معلمان با تفکر خلاق دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 91 ـ 1390 صورت پذیرفته است. روش پژوهش پیمایش از نوع همبستگی بوده و اطلاعات از طریق پرسشنامه استاندارد ...

  • بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس 

    افضل خانی, مریم؛ عبدی پاکروان, مژگان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    این پژوهش با هدف بررسی شیوه‌های بهینه در مشارکت اثر بخش اولیا و مردم در مدارس منطقه 15شهر تهران ودر سال تحصیلی 91 ـ 90 با روش پیمایشی صورت گرفته است. حجم جامعه آماری این تحقیق همه مدیران مدارس ابتدایی به تعداد 95 مدیر و ...

  • تأملی بر موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه 

    علی پور, وحیده؛ سیف نراقی, مریم؛ نادری, عزت اله؛ شریعتمداری, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    هدف مقاله حاضر، بررسی کیفی و کمی یا همان روش ترکیبی (Mix metod) موانع تفکر انتقادی در برنامه درسی آموزش متوسطه از دید متخصصان برنامه درسی با تأکید بر مهارت‌های تجزیه وتحلیل، ترکیب، ارزشیابی و قضاوت است. گرایش مورد نظر در ...

  • جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران 

    بیات, طاهره؛ احمدی, پروین؛ پارسا, عبدالله (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه اخلاق زیست محیطی در محتوای کتاب‌های درسی دوره ابتدایی به منظور بهبود محتوای کتاب‌های مورد نظر بوده است. روش تحقیق توصیفی است و با استفاده از تحلیل محتوا به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته است. مفاهیم ...

  • رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان دوره متوسطه 

    شیردل, خیرالنسا؛ میرزائیان, بهرام؛ حسن زاده, رمضان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط میان راهبرد‌های یادگیری خودتنظیم و انگیزش پیشرفت دانش‌آموزان است. جامعه آماری این پژوهش شامل 4895 نفر ازدانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان ناحیه یک شهر ساری سال تحصیلی 90 ـ 89 می‌شود که ...

  • شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی و ارائه رهکارهایی برای رفع آن 

    حیدری, فائزه؛ احمدی, غلامعلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    هدف پژوهش حاضر «شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامه‌های درسی از نظرکارشناسان و مدیران برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش» بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارشناسان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی نظری و فنی ...

  • مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان 

    جوزایی, کریم؛ سعدی پور, اسماعیل (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه اثربخشی آموزش بر اساس رویکرد سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی صورت پذیرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی و از نوع طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه ...

  • مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله با روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس علوم اجتماعی پایه پنجم ابتدایی 

    ادیب نیا, اسد؛ مهاجر, یحیی؛ شیخ پور, سکینه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-03-21)
    هدف پژوهش بررسی تأثیر روش‌های تدریس فعال بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی بوده است و به مقایسه تأثیر روش تدریس حل مسأله و روش تدریس کاوشگری بر مهارت‌های حل مسأله اجتماعی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس علوم اجتماعی شهر ...