| dc.contributor.author | عجم, علی اکبر | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفری ثانی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهرام, بهروز | fa_IR |
| dc.contributor.author | آهنچیان, محمد رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:16Z | |
| dc.date.issued | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عجم, علی اکبر, جعفری ثانی, حسین, مهرام, بهروز, آهنچیان, محمد رضا. (1391). نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 9(34), 1-17. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534239.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190117 | |
| dc.description.abstract | هدف از این پژوهش، بررسی نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارتهای رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی است. تحقیق، از نوع توصیفی ـ مقایسهای بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر مشهد است که از میان آنان با استفاده از فرمول کوکران، 382 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، شامل پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت، پرسشنامه محققساخته مهارت رایانهای و پرسشنامه دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی میشود. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زنان و مردان تفاوت وجود نداشته است و دانشجویان دیدگاه موافقی نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی داشتند. بین راهبردهای یادگیری خودتنظمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان با دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی ارتباط وجود داشته است. بنابراین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی پیشبینی کنندههای مناسبی برای دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی هستند | fa_IR |
| dc.format.extent | 817 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | یادگیری ترکیبی | fa_IR |
| dc.subject | تعامل همزمان و ناهمزمان | fa_IR |
| dc.subject | خودتنظیمی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت رایانهای | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانهای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 2استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 3دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 4دانشیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 34 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 17 | |