• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی

    (ندگان)پدیدآور
    عجم, علی اکبرجعفری ثانی, حسینمهرام, بهروزآهنچیان, محمد رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    817.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش، بررسی نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت‌های رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی است. تحقیق، از نوع توصیفی ـ مقایسه‌ای بوده و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر مشهد است که از میان آنان با استفاده از فرمول کوکران، 382 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، شامل پرسش‌نامه یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی‌گروت، پرسش‌نامه محقق‌ساخته مهارت رایانه‌ای و پرسش‌نامه دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی می‌شود. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی زنان و مردان تفاوت وجود نداشته است و دانشجویان دیدگاه موافقی نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی داشتند. بین راهبردهای یادگیری خودتنظمی، مهارت رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی دانشجویان با دیدگاه آنان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان در رویکرد یادگیری ترکیبی ارتباط وجود داشته است. بنابراین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، مهارت رایانه‌ای و پیشرفت تحصیلی پیش‌بینی کننده‌های مناسبی برای دیدگاه دانشجویان نسبت به تعامل همزمان و ناهمزمان رویکرد یادگیری ترکیبی هستند
    کلید واژگان
    یادگیری ترکیبی
    تعامل همزمان و ناهمزمان
    خودتنظیمی
    مهارت رایانه‌ای
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
    2استادیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
    3دانشیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
    4دانشیار گروه علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534239.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190117

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب