• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس تئوری هوش‌های چندگانه گاردنر

    (ندگان)پدیدآور
    یوسفی قصابسرایی, مریمخزایی, کامیان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.281 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر پرداخته شده است. برای انجام تحقیق، شیوه تحلیل محتوا مورد استفاده قرار گرفت و جامعه آماری مورد استفاده کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه انتخاب شد که به دلیل محدود بودن جامعه، سرشماری انجام گرفت. با تحلیل واحدهای گوناگون کتاب زیست شناسی دوم متوسطه، میزان کاربرد مولفه‌های هوش‌های چندگانه گاردنر در شکل گیری محتوای کتاب، سنجیده و واحدهای تحلیل به صورت جملات در نظر گرفته شد. یافته‌ها حاکی از آن است که در کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه، از نظر به کار گیری مولفه‌های هوش‌های چندگانه بیشتر به هوش منطقی ـ ریاضی توجه شده بود. همچنین در کتاب مذکور، از مولفه‌های هوش‌های چندگانه در قالب‌های مختلف محتوا مانند متن، خودآزمایی، بیشتر بدانید و شکل به یک نسبت استفاده نشده بود. علاوه بر این، مولفه‌های هوش در فصل‌های مختلف و کل کتاب به طور متقارن به کار نرفته بود. از نتیجه یافته‌های موجود چنین بود که درکتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه، بیشتر بر هوش منطقی ـ ریاضی تمرکز شده و به سایر جنبه‌های هوش یا توجه نشده و یا بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    تحلیل محتوا
    هوش‌های چندگانه
    هوش هیجانی
    زیست شناسی متوسطه

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    1گروه برنامه ریزی درسی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران
    2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد چالوس، دانشگاه آزاد اسلامی، چالوس، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534220.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190098

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب