ماهیت و قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی
(ندگان)پدیدآور
علی نژاد, معصومهمیر سپاسی, زهرهصانعی, سعیددیواندری, طاهرهدیواندری, سید حسن
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در تعلیم و تربیت اسلامی 3 نگرش وجود دارد. در نگرش نخست تعلیم و تربیت اسلامی به منزلۀ نظامی توصیفی است که از طریق بررسی آثار دانشمندان مسلمان میتوان به آن دست یافت. در نگرش دوم، نظامی استنباطی است که براساس آن میتوان با استفاده از متون دینی، برای همۀ مسائل تعلیم و تربیت پاسخی فراهم آورد. در نگرش سوم، تعلیم و تربیت اسلامی به منزلۀ نظامی استنباطی ـ توصیفی تلقی شده است که در آن برخی مسائل و مباحثِ مربوط به تعلیم و تربیت از متون اسلامی استخراج میشود و دسترسی به برخی موارد دیگر براساس روشهای تجربی و پیشفرضهای دینی، انجام میگیرد.
در این نوشتار سعی بر آن است که با عنایت به این مطالب، با اشارهای کوتاه به ماهیت و تاریخچۀ تعلیم و تربیت اسلامی به منزلۀ رشتهای دانشگاهی، روشهای پژوهش و دستاوردهای آن نیز مورد بررسی قرار گیرد.
کلید واژگان
تعلیم و تربیتماهیت محیط
روش تحقیق
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)شاپا
2676-32812676-5179



