• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 25
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 25
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کارکرد سبک های تفکر و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دربین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و روان شناسیو علوم تربیتی دانشگاه تهران

    (ندگان)پدیدآور
    نظر ی فر, فرهادابوالقاسمی نج فآبادی, مهدیکمالی, هادیحسینی هفشجانی, تورج
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف از اجرای این پژوه ش مقایس ه کارکرد سبک های تفکر و رابط ه آن با پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان دانشکد ه فنی مهندسی و روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران بود. نمونه مورد مطالعه 288 دانشجو ( 146 نفر فنی مهندسی و 142 نفر روا نبرنام هریزی درسی دانش و پژوهش در علوم تربیتی استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و دانشجویان رشت ه فنی مهندسی از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند . یافته ها از طریق پرسشنام ه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و پرسشنامه خودگزارشی پیشرفت تحصیلی جمع آوری و سپس از مستقل تحلیل شد . t طریق روشهای آماری همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و برای روایی پرسشنامه از نظر متخصصان و برای پایایی از آلفای کرونباخ استفاده ش د. 0 به دست آمد. نتایج به دست آمده نشان داد که در سبک تفکر / که مقدار آن 75 اجرایی دانشجویان دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی و در سبک تفکر قانونگذارانه ، دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی بالاتر بودند و در سبک تفکر قضایی تفاوتی بین آنان وجود نداشت. همچنین سبک تفکر اجرایی در بین دانشجویان دانشکده های فنی مهندسی و سبک تفکر قانونگذارانه در بین دانشجویان دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی بیشت رین قدرت پیش بینی پیشرفت تحصیلی را داشته اند و اینکه در سبک تفکر اجرایی و قضایی بین دانشجویان پسر و دختر دانشکده های فنی مهندسی تفاوت معناداری وجود داشت و در سبک اجرایی دختران و در سبک قضایی پسران بالاتر قرار داشتند و در سبک تفکر قانونگذارانه ، دانشجویان پسر دانشکد ه روان شناسی و علوم تربیتی بالاتر از دختران قرار داشتند.
    کلید واژگان
    کلید واژه ها: سبک های تفکر
    پیشرفت تحصیلی

    شماره نشریه
    25
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه خوراسگان
    دانشگاه خوراسگان
    دانشگاه خوراسگان
    دانشگاه خوراسگان

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534140.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190052

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب