بررسی رابطه مشارکت دبیران در تصمیمگیریها و عملکرد مدیران مدارس راهنمایی و متوسطۀ مراغه
(ندگان)پدیدآور
غلامحسین پور انوری, ثریاملکی آوارسین, صادق
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مشارکت، تصمیمگیری، مدیران، ثبات، کارایی، رضایت.  این تحقیق بهمنظور تعیین رابطۀ میزان مشارکت دبیران در تصمیمگیریها با عملکرد مدیران مدارس انجام گرفته است، جامعۀ مورد مطالعه کلیۀ مدیران و دبیران راهنمایی و دبیرستان مراغه در سال 1383 است. حجم نمونه بر اساس اصول علمی و فرمول تعیین حجم نمونه، 40 مدیر و 200 دبیر بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. برای بررسی فرضیههای پژوهش از دو ابزار زیر استفاده شده است: الف) پرسشنامۀ سنجش میزان مشارکت دبیران با 45 پرسش پنجگزینهای، ب) پرسشنامۀ عملکرد مدیران با 15 سؤال پنجگزینهای. برای تحلیل نتایج آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون معناداری همبستگی ) به کار بسته شده است. نتایج پژوهش نشان داده است بین میزان مشارکت دبیران در تصمیمگیریها و متغیرهای عملکرد مدیر، ثبات معلمان، کارایی مدرسه، رضایت و انگیزش شغلی معلمان رابطۀ معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
مشارکتتصمیمگیری
مدیران
ثبات
کارایی
رضایت
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2008-04-201387-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
تبریز کوی ولی عصر خیابان معلم کوچه خوارزمی پلاک 18 طبقه چهارشاپا
2676-32812676-5179



