نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعتمدین, مختارfa_IR
dc.contributor.authorعبادی, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:55Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:55Z
dc.date.issued2007-06-22en_US
dc.date.issued1386-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationمعتمدین, مختار, عبادی, غلامحسین. (1386). نقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(14), 1-22.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534081.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189993
dc.description.abstractچکیده   هدف این پژوهش بررسی نقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر بود. نمونه پژوهش 240 دانش‌آموز پسر دوره متوسطه شهر تبریز بود که به روش تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌ آوری داده‌ها از پرسشنامه باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری و از معدل نمرات سالانه دانش‌آموزان به عنوان عملکرد تحصیلی استفاده شد. داده‌ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند‌متغیره تجزیه و تحلیل گردید. نتایج به‌دست آمده نشان داد باورهای غیرمنطقی با پرخاشگری رابطه مثبت معنادار (74/ 0 =    , 001/0 >p  ) ، و با عملکرد تحصیلی رابطه منفی معنادار ( 61/ 0- = r ، 003/ 0 > P ) دارد. همچنین بین پرخاشگری و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رابطه منفی معنادار (  52/0 -=,  0.005>p) وجود دارد و متغیرهای پیش‌بینی‌کننده در این مطالعه یعنی باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری به ترتیب هر یک نقش معناداری در پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر دارند. در ‌نهایت ضرایب رگرسیون چندگانه با روش مرحله‌ای نشان داد که مجموع متغیرهای پیش‌بین با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان رابطه منفی دارند و آن را پیش‌بینی می‌کنند، اما متغیر باورهای غیرمنطقی در تبیین واریانس عملکرد تحصیلی نقش بیشتری نسبت به متغیر پرخاشگری دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectباورهای غیرمنطقیfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectنظریه عقلانی‌ـ عاطفی‌ـ رفتاریfa_IR
dc.titleنقش باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue14
dc.citation.spage1
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد