دیدگاه دبیران زن اصفهان در مورد میزان استقرار عوامل مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-84
(ندگان)پدیدآور
یوسفی, علیرضاغلامی, بهاره
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان استقرار عوامل مدیریت دانش (سیاستها و راهبردها، رهبری، انگیزش، تحصیل دانش، آموزش و ارتباطات) در سازمان آموزش و پرورش شهر اصفهان از دیدگاه دبیران زن است. در این پژوهش توصیفی جامعه آماری را کلیه دبیران زن مقطع متوسطه در سال تحصیلی 85 ـ 84 تشکیل می دهند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای است که حاوی 21 سؤال است، این پرسشنامه را پاستور (2001) تهیه کرده و پاسخگویی به آن در قالب مقیاس پنج درجه ای لیکرت است. این پرسشنامه شش عامل اساسی مدیریت دانش را مورد بررسی قرار می دهد، پایایی آن در تحقیق حاضر 97/0 برآورد شد. نمونه تحقیق 170 دبیر زن بود. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای است. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که در هر شش عامل مرتبط با استقرار مدیریت دانش، میانگین پاسخ های آزمودنی ها کمتر از حد متوسط است. در ضمن بین بعضی از عوامل جمعیت شناختی آزمودنیها (مدرک تحصیلی، سابقه خدمت، رشته تحصیلی) و نمره آنان در پرسشنامه مدیریت دانش رابطه معناداری مشاهده شد.
کلید واژگان
مدیریت دانشدانش ضمنی
دانش صریح
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2006-08-231385-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)شاپا
2676-32812676-5179



