مرور دوره 15, شماره 57 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10

  • مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی 

    مومنی مهموئی, حسین؛ ایزدیان زو, محمد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    پژوهش حاضر به مقایسه ارزشیابی کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی علوم انسانی (مورد مطالعه دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه) پرداخته است. روش تحقیق پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از جهت  گردآوری ...

  • بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی علوم اجتماعی دوره ابتدایی 

    رضایی, مریم؛ احمدی, غلامعلی؛ امام‌جمعه, سیدمحمدرضا؛ نصری, صادق (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    هدف این پژوهش، بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های آموزش برای توسعه پایدار در برنامه درسی (کتاب‌های درسی و راهنمای‌های معلم) علوم اجتماعی دوره ابتدایی است. روش پژوهش ترکیبی (اکتشافی، تحلیل محتوا) است. جامعة آماری این پژوهش همة ...

  • اعتباریابی الگوی مفهومی کیفیت‌بخشی یادگیری الکترونیکی 

    صالحی نجف آبادی, نعمت اله (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی مفهومی کیفیت‌بخشی یادگیری الکترونیکی است و از روش آمیخته از نوع اسنادی تحلیلی و توصیفی پیمایشی و از طرح اکتشافی استفاده گردید. در پژوهش کیفی از بررسی پیشینه و الگوهای قبلی، کدگذاری و تکنیک دلفی ...

  • واکاوی دیدگاه معلمان در خصوص مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی توصیفی در کلاس‌های چندپایه و ارائه راهکارهایی برای رفع آن‌ها 

    مرتضوی زاده, حشمت الله؛ نیلی, محمدرضا؛ نصراصفهانی, احمدرضا؛ حسنی, محمد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    این پژوهش به‌منظور شناسایی موانع و مشکلات اجرایی طرح ارزش‌یابی کیفی- توصیفی و اصلاح و بهبود این طرح در کلاس‌های چندپایه انجام‌گرفته است. روش پژوهش کیفی بوده و ازلحاظ هدف می‌توان آن را از نوع کاربردی قلمداد کرد. جامعة آماری ...

  • مفهوم‌سازی برنامه درسی زائد در نظام آموزش عالی ایران 

    حسینی لرگانی, سیده مریم؛ فتحی واجارگاه, کوروش (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    پژوهش حاضر با هدف مفهوم‌سازی برنامه درسی ناکارآمد (زائد) در نظام آموزش عالی ایران انجام شده است. پارادایم حاکم بر مطالعه حاضر کیفی و با استفاده از روش تحقیق داده بنیاد انجام شده است. حوزة مورد مطالعه این پژوهش شامل صاحب‌نظران ...

  • بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران 

    دانشی لیسار, فاطمه؛ خسروی بابادی, علی اکبر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین هوش معنوی، ذهنیت فلسفی و باورهای دینی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای تعداد 200 نفر از دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران ...

  • "شما باید بدانید". چالش‌های تدریس خوب در متوسطه چیست؟ 

    زارع صفت, صادق (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    این پژوهش به‌صورت کیفی و با رویکردی پدیدارشناسانه سعی در واکاوی تجربه زیست‌شده یادگیرندگان از یاد دهندگان در تدریس خوب دارد. جامعه آماری در این پژوهش دانش‌آموزان متوسطه اول بود. داده‌های این پژوهش از طریق مصاحبه گروهی و ...

  • مقایسه تطبیقی به‌کارگیری راهبرد مشکل‌محوری در برنامه درسی کارشناسی پرستاری کشورهای امریکا، کانادا و استرالیا و ارائه راهکارهای پیشنهادی در برنامه درسی پرستاری ایران 

    خراشادی زاده, فاطمه؛ کریمی, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    اخیراً راهبرد مشکل‌محوری برای بازنگری برنامه درسی پرستاری مورد توجه دانشکده‌های پرستاری قرار گرفته است. هدف از انجام این مطالعه، تعیین نحوه پیاده‌سازی راهبرد مشکل محوری در برنامه درسی لیسانس پرستاری آمریکا، کانادا و استرالیا ...

  • بهبود ارزشیابی اساتید با استفاده از منطق فازی 

    ذباح, ایمان؛ میرزاده, سعید؛ جعفری, سمانه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    ارزشیابی‌های متکی بر روش‌های کلاسیک آماری عموماً مطلق‌گرا هستند و از این‌رو دستیابی به نتیجه قابل اعتماد را با مشکل مواجه می‌سازند. یکی از دلایل این است که منابع مورد استفاده ذاتاً اطلاعات نادقیق دارند و از این‌رو شرایط ...

  • دلالت‌های حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانی‌شدن با تأکید بر دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی 

    سلطانی نژاد, نجمه؛ کشتی آرای, نرگس؛ واعظی, سید حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2018-08-23)
    هدف پژوهش، فهم «دلالت‌های حاکم بر برنامه درسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانی‌شدن از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی» است. تربیت فراگیرانی با ذهنیتی جهانی و مبتنی بر رویکردهای اسلامی وظیفه‌ای استراتژیک است که پیش ...