پیشبینی خشنودی شغلی معلمان با استفاده از ابعاد کمالگرایی شغلی
(ندگان)پدیدآور
خیاطان, فلوراحدی, حسنکامکار, منوچهرنفیسی, غلامرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف
پیشبینی خشنودی شغلی معلمان با استفاده از ابعاد کمالگرایی شغلی صورت پذیرفت. پژوهش
از نوع توصیفی ـ همبستگی بود. جامعۀ آماری همۀ معلمان دورۀ راهنمایی (2400 نفر) شهر اصفهان و گروه
نمونۀ مورد مطالعه 331 معلم دورۀ راهنمایی (183 زن و 148 مرد) بودند که با استفاده
از روش تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند. پرسشنامههای پژوهش شامل مقیاس چندبعدی
کمالگرایی شغلی (هویت و فلت، 1988) و شاخص توصیفی شعل (اسمیت و همکاران، 1969) بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از
ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان دادند که بین کمالگرایی
مبتنی بر خود و خشنودی شغلی رابطۀ منفی و معنادار وجود دارد. همچنین، نتایج تحلیل
رگرسیون نشان داد که فقط کمالگرایی مبتنی بر خود قادر به پیشبینی خشنودی شغلی
است (05/0>P P ).
کلید واژگان
خشنودی شغلیکمالگرایی شغلی
ابعاد کمالگرایی شغلی
شماره نشریه
58تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشآموخته دکتری روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهراناستاد گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)
استاد گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
شاپا
2676-33032676-5128




