مرور دوره 15, شماره 58 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
مقایسۀ راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و درک هیجانات در اختلالات وسواسی ـ اجباری، اضطراب منتشر و اضطراب اجتماعی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف از پژوهش حاضر، مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و درک هیجانات در اختلال وسواسی ـ اجباری، اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب اجتماعی و افراد بهنجار بود. روش این پژوهش از نوع علّی ـ مقایسهای بود. جامعه آماری ...
-
نظامهای مغزی ـ رفتاری، سرسختی روانشناختی و تحمل ابهام در افراد سوء مصرفکنندۀ مواد و افراد عادی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف از این پژوهش مقایسۀ نظامهای مغزی ـ رفتاری، سرسختی روانشناختی و تحمل ابهام در افراد سوء مصرفکنندۀ مواد و افراد عادی بود. روش پژوهش از نوع تحقیقات علّی مقایسهای، و جامعۀ آماری آن همۀ معتادان شهرستان ارومیه در سال ...
-
تأثیر نیاز به شناخت، انگیزۀ خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارمندان فروش
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)خلاقیت یکی از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر عملکرد کارکنان است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر سه ویژگی فردی نیاز به شناخت، انگیزه خودافزایی و گرایش به یادگیری بر خلاقیت کارکنان فروش بود. طرح پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی ...
-
مقایسۀ هموابستگی و رضایت زناشویی زنان متأهل عادی و در شرف طلاق
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف این پژوهش مقایسۀ هموابستگی و رضایت زناشویی زنان متأهل عادی و در شرف طلاق بود. این پژوهش توصیفی از نوع علّی ـ مقایسهای است. جامعۀ آماری را همۀ زنان در شرف طلاق و زنان متأهل عادی ساکن شهر اصفهان تشکیل میداد. شرکتکنندگان ...
-
تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر نوجوان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف این پژوهش، تعیین تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان یزد بود. این پژوهش نیمهتجربی با طرح پیشآزمون و پسآزمون و گروه گواه بود. جامعۀ آماری پژوهش تمامی ...
-
تأثیر استرس القایی بر میزان خطای حافظه فعال دیداری نسبت به محرکهای هیجانی ـ غیرهیجانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف این پژوهش، بررسی اثر استرس بر میزان خطای حافظه فعال دیداری محرکهای هیجانی و غیرهیجانی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پسآزمون ـ گروه کنترل بود. 60 دانشجو با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و براساس گمارش ...
-
مقایسۀ سندرم آشیانۀ خالی در والدین قبل و بعد از ترک منزل توسط فرزند(ان)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)پژوهش حاضر با هدف مقایسه والدین از نظر نشانگان (سندرم) آشیانۀ خالی، قبل و بعد از اینکه فرزند(ان) خانه را ترک کنند، اجرا شد. این پژوهش از نوع تحقیقات علی ـ مقایسهای بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه خانوادههای شهر شیراز ...
-
نقش رضایت زناشویی مادران در پیشبینی اضطراب و خودپندارۀ دختران نوجوان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)هدف این پژوهش بررسی نقش رضایت زناشویی مادران در پیشبینی خودپنداره و اضطراب دختران نوجوان آنان بود. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن را همۀ دانشآموزان دختر پایۀ سوم مدارس راهنمایی شهر تهران در سال ...
-
ترازنامۀ شایستگیها: برنامهای آموزشی جهت افزایش خودشناسی و خودکارآمدی اجتماعی کارکنان شرکت ایران خودرو
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2014-03-21)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی ترازنامۀ شایستگیها بر خودشناسی و خودکارآمدی اجتماعی کارکنان شرکت ایران خودرو انجام شد. این مطالعه یک پژوهش نیمهآزمایشی بوده که از طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه استفاده میکرد. ...



