مطالعه رابطه بین مصرف رسانهای و میزان سرمایه اجتماعی مدیران راهنمایی و دبیرستان منطقه 2 شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
فریدی ثانی, معصومهظروفی, مجیدنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر سعی شد نقش رسانهها بر سرمایه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیهی مدیران راهنمایی و دبیرستان منطقه 2 شهر تهران بود که از میان 298 نفر از جامعهی آماری 177 نفر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامهی سرمایهی اجتماعی دلاویز بود که هنجاریابی عوامل آن در ایران نیز صورت گرفته و پایایی و اعتبار آن نیز به تایید رسانده است. منظور ازمصرف رسانهای، تلویزیون و اینترنت و تلفن همراه بود. نتایج پژوهش نشان داد بین ابعاد سرمایه اجتماعی و مصرف رسانهای همبستگی معناداری وجود دارد. نتیجه اصلی پژوهش حاضر وجود همبستگی مثبت و معنادار بین میزان استفاده از رسانهها با سرمایه اجتماعی بود. یعنی با بالا رفتن میزان استفاده از رسانهها، سرمایه اجتماعی نیز افزایش مییابد. این امر ما را به نقش مهم رسانهها بر نگرش افراد آشنا میکند و لزوم پرداختن به این مسئله را دو چندان میکند.
کلید واژگان
مصرف رسانهایسرمایه اجتماعی
مدیران مقاطع راهنمایی و دبیرستان اعتماد اجتماعی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2016-07-221395-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه جامعه شناسی؛ تبریز- ایراندانشگاه آزاد اسلامی واخد شبستر
شاپا
2322-56612476-7034




