نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفریدی ثانی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorظروفی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:56:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:56:49Z
dc.date.available1399-07-09T00:56:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:56:49Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-17en_US
dc.date.submitted1396-01-28fa_IR
dc.identifier.citationفریدی ثانی, معصومه, ظروفی, مجید. (1395). مطالعه رابطه بین مصرف رسانه‌ای و میزان سرمایه اجتماعی مدیران راهنمایی و دبیرستان منطقه 2 شهر تهران. مطالعات جامعه شناسی, 9(31), 137-154.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_529407.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188896
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر سعی شد نقش رسانه­ها بر سرمایه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه­ آماری پژوهش حاضر شامل کلیه­ی مدیران راهنمایی و دبیرستان منطقه 2 شهر تهران بود که از میان 298 نفر از جامعه­ی آماری 177 نفر به روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه­ مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه­ی سرمایه­ی اجتماعی­ دلاویز بود که هنجاریابی عوامل آن در ایران نیز صورت گرفته و پایایی و اعتبار آن نیز به تایید رسانده است. منظور ازمصرف رسانه­ای، تلویزیون و اینترنت و تلفن همراه بود. نتایج پژوهش نشان داد بین ابعاد سرمایه ­اجتماعی و مصرف رسانه­ای همبستگی معناداری وجود دارد. نتیجه­ اصلی پژوهش حاضر وجود همبستگی مثبت و معنادار بین میزان استفاده از رسانه­ها با سرمایه­ اجتماعی بود. یعنی با بالا رفتن میزان استفاده از رسانه­ها، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می­یابد. این امر ما را به نقش مهم رسانه­ها بر نگرش افراد آشنا می­کند و لزوم پرداختن به این مسئله را دو چندان می­کند.fa_IR
dc.format.extent760
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.subjectمصرف رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectمدیران مقاطع راهنمایی و دبیرستان اعتماد اجتماعیfa_IR
dc.titleمطالعه رابطه بین مصرف رسانه‌ای و میزان سرمایه اجتماعی مدیران راهنمایی و دبیرستان منطقه 2 شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، گروه جامعه شناسی؛ تبریز- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واخد شبسترfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue31
dc.citation.spage137
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد