الگویابی ایجاد وابستگی برند در رفتار مصرفکنندگان با ترجیح برند
(ندگان)پدیدآور
میرجوادی, سید محمدسعیدنیا, حمیدرضاعابدی, احساننوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه الگویابی ایجاد وابستگی برند در رفتار مصرفکنندگان با ترجیح برند است. روش پژوهش مورد استفاده در این پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی و بهصورت کیفی- کمی هست. شیوه مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات و تحلیل و بررسی دادهها، در مرحله کیفی از نظریه داده بنیاد و در مرحله کمی روش مدلسازی معادلات ساختاری جهت سنجش برازش الگو پژوهش استفاده شد. در این مطالعه جهت ساخت و ارائه الگو با استفاده از روش آمیخته اکتشافی، در مرحله اول با بهرهگیری از نظر 15 نفر از خبرگان و کارشناسان و تکیه بر منابع مطالعاتی، چارچوب الگو ارائه و اعتبارسنجی شد و سپس در مرحله دوم پژوهش الگو و ساختار پیشنهادی در جامعه هدف توسط 384 آزمودنی مورد سنجش قرار گرفت که نتایج نشانگر تائید فرضیههای پژوهش بود. بدین ترتیب که از روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی، ابعاد، مؤلفهها و شاخصها شناسایی و پالش شده، سپس روابط بین متغیرها تعیین گردید و در نهایت اعتبار سنجی و برازش الگو انجام شد. بر اساس نتایج، ایجاد وابستگی و ترجیح برند میتواند متأثر از ارزش دریافتی از برند باشد و ارزش ویژه برند نیز از کیفیت خدمات دریافتی تأثیر میپذیرد. 
کلید واژگان
کیفیت خدماتارزش ویژه برند
ترجیح برند
وابستگی به برند
صنعت مواد غذائی
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، تهران شمالدانشگاه آزاد اسلامی، تهران شمال
دانشگاه آزاد اسلامی، تهران شمال
شاپا
2228-68532676-6744




