استراتژی تنوعگرایی ناهمگون
(ندگان)پدیدآور
ابویی, محمدحسینرزمی, سید محمدرضانوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از انواع استراتژیها که سازمانها برای توسعه کسبوکار خود اتخاذ مینمایند، استراتژی تنوعگرایی ناهمگون است. انتخاب صحیح این استراتژی در شرایطی که سازمانها توانایی مالی و مدیریتی بالایی دارند، باعث افزایش مزیت رقابتی سازمان میشود. بنابراین سازمانها باید انواع استراتژیهای تنوعگرایی ناهمگون خود را با توجه به شرایط سازمان و محیط خارجی بهخوبی ارزیابی کنند. پژوهش حاضر با هدف اولویتبندی و انتخاب بهترین استراتژی تنوعگرایی ناهمگون برای شرکت اندیشه گستر خیام باتوجه به تحلیل SWOT انجام گرفته است. این شرکت به دلیل توانایی مدیریتی و مالی بالای خود، تصمیم به ایجاد کسب و کار جدید گرفته است. برای دستیابی به این هدف در این پژوهش پس از مطالعه ادبیات موضوع یک روش با ترکیب تکنیکهای فرآیند تحلیل شبکهای و تصمیمگیری گروهی در حالت فازی برای انتخاب بهترین استراتژی شرکت ارائه شد که در آن از عوامل SWOT به عنوان عوامل تصمیمگیری استفاده شده است. در نهایت پس از انتخاب بهترین استراتژی تنوعگرایی ناهمگون برای شرکت اندیشه گستر خیام نتایج در اختیار شرکت قرار گرفت و این شرکت اقدام به پیادهسازی این استراتژی نمود.
کلید واژگان
استراتژی تنوعگرایی ناهمگونتحلیل SWOT
فرآیند تحلیل شبکهای
تکنیک تصمیم-گیری گروهی
اعداد فازی مثلثی
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه یزدکارشناس ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه یزد
شاپا
2228-68532676-6744




