• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد راهبردی بانک‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    مؤتمنی, علیرضاجوادزاده, محمدتیزفهم, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    909.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور ایفا می­ نمایند. در حال حاضر با توجه به تعداد قابل توجه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در کشور، همچنین با توجه به روند خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی و نیز تبدیل تعاونی­ های اعتبار و موسسات مالی اعتباری به بانک، ارزیابی عملکرد آن‌ها اهمیت ویژه­ ای پیدا کرده است. هدف از این مقاله ارائه یک روش تصمیم‌گیری چند معیاره فازی برای ارزیابی عملکرد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است. در این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه‌­ای معیارهای ارزیابی عملکرد بانک‌ها در دو سطح مالی و غیرمالی برای سه بانک احصاء شد، سپس با استفاده از روشFuzzy AHP  معیارها وزن‌دهی و در نهایت بانک‌ها به روش TOPSIS رتبه‌بندی شدند. با توجه به نتایج به دست آمده، عملکرد غیرمالی نسبت به عملکرد مالی از اهمیت بالاتری برخوردار است. در ارزیابی عملکرد مالی، معیار سهم منابع از نظر اهمیت، رتبه اول و معیارهای سودآوری و بازده دارایی‌ها در رتبه­ های بعدی قرار گرفتند. در ارزیابی عملکرد غیرمالی، معیار قیمت­گذاری از نظر اهمیت در رتبه اول و معیارهای کیفیت خدمات و بانکداری الکترونیک در رتبه­ های بعدی قرار گرفتند. نتایج نشان می­ دهد که به صرف داشتن عملکرد مالی خوب نمی توان انتظار داشت که در کل، عملکرد بانک بهبود یابد. حال آنکه در کشور عمدتاً ارزیابی عملکرد بر اساس معیارهای مالی صورت گرفته و به معیارهای غیرمالی کمتر توجه شده است.
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    تصمیم‌گیری چند معیاره
    fuzzy AHP
    TOPSIS
    بانک

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2010-05-22
    1389-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
    پژوهشگر مدیریت بازرگانی
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88674.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186872

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب