• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی اثربخشی راهبردهای سرمایه‌گذاری در روابط مشتری در صنعت بانکداری با تاکید بر رابطه‌گرایی مشتری

    (ندگان)پدیدآور
    عالی, صمدابراهیمی, عبدالحمیدمیرابی, وحید رضازارع, شهرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    863.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مستخرج از رساله
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رونـدهای موجود در دنیـای کسب­وکار از جمـله گذر به اقتصاد مبتنـی بر خدمـات و توسعه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات باعث شده تا اهمیت وفاداری مبتنی بر رابطه به­صورت چشمگیری برای شرکت­ها افزایش یابد. هم راستا با این تحولات، در صنعت بانکداری نیز برقراری رابطه بلندمدت با مشتری به استراتژی حیاتی تبدیل شده است. هدف مقاله حاضر، ارائه مدلی جهت ارزیابی اثربخشی راهبردهای سرمایه­گذاری صنعت بانکداری ایران با تأکید بر رابطه­گرایی مشتری است.لذا به­دنبال پاسخ به این سؤال هستیم که میزان رابطه­گرایی مشتری تا چه حد در واکنش آن به راهبردهای سرمایه­گذاری در روابط مشتری تأثیر دارد. در این راستا جامعه آماری، مشتریان بانک کشاورزی در شهر تبریز  است که در حجم نمونه 417 مشتری پرسشنامه تکمیل شد. برای انتخاب نمونه­ها از روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده شد و فرضیه­های پژوهش­ با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزارAMOS  مورد آزمون قرار گرفتند. مطابق یافته­های پژوهش راهبردهای مالی، اجتماعی و ساختاری سرمایه­گذاری در روابط مشتری بر کیفیت رابطه تأثیر مثبت دارد، کیفیت رابطه بر وفاداری مشتری، تبلیغات دهان به دهان و سهم مشتری تأثیر مثبت دارد و تأثیر راهبردهای مالی و اجتماعی بر کیفیت رابطه در مشتریان رابطه­گرا و غیررابطه­گرا متفاوت است ولی تأثیر راهبرد ساختاری بر کیفیت رابطه در مشتریان رابطه­گرا و غیررابطه­گرا یکسان است.
    کلید واژگان
    راهبردهای سرمایه‌گذاری
    واکنش‌های مشتریان
    رابطه‌گرایی
    کیفیت رابطه

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    گروه مدیریت، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بندرعباس، ایران

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_101073.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186853

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب