مرور دوره 6, شماره 23 بر اساس عنوان

  • الگوی ترسیم نقشه راهبرد و هدایت راهبرد‌ها 

    علی احمدی, محمدهادی؛ رضوی, سید مصطفی؛ صفری, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف و انجام مأموریت‌های خود نیاز به تدوین راهبرد، برنامه‌ریزی راهبردی و در نهایت ارزیابی عملکرد خود دارند. وزن دهی و الویت بندی راهبرد‌ها، سازمان را در تنظیم وقت و سرمایه ...

  • تأثیر منابع سازمانی و قابلیت‌های پویا بر عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان 

    اسماعیل‌زاده, مرضیه؛ خاشعی, وحید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    کسب برتری رقابتی در دنیای متغیر و پرتلاطم امروز از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیران سازمان‌ها است که برای غلبه بر آن نظریه‌ها و دیدگاه‌های جدیدی مطرح ‌شده است. قابلیت‌های پویا یکی از دیدگاه‌هایی است که طی حدود یک دهۀ اخیر ...

  • تبیین الگوی ارتقاء مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان 

    مدهوشی, مهرداد؛ نوروزی, عباسعلی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    سازمان‌ها ضمن آن‌که به حفظ و بقای خود می‌اندیشند باید بتوانند فراتر از نگاه خودمدارانه، به علیت و اصلیت خویش که برگرفته از نقش و جایگاه اجتماعی آن‌ها است به پیامدها و آثار خویش بر جامعه بپردازند و حس تعهد، مسئولیت‌پذیری و ...

  • تبیین و ارزیابی هوشمندی درون‌سازمانی 

    حسینی, سید یعقوب؛ یدالهی, شهربانو (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    در عصر اطلاعات، ابزارهای کارآمدی مانند سامانه‌های هوشمندی به وجود آمدند. این سامانه‌ها با تحلیل اطلاعات مورد نیاز مدیران جهت تدوین راهبردها و برنامه‌ها، موفقیت سازمان را تضمین می‌کنند. اطلاعات حاصل از عوامل محیط درونی در ...

  • تبیین و اعتباریابی راهبرد توسعه صادرات سنگ کشور ایران 

    خورشیدی, غلامحسین؛ روستا, احمد؛ حمیدی‌زاده, محمدرضا؛ شکوری, بهرام (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    هدف این مقاله ارائه الگویی مطلوب برای صادرات سنگ‌های تزئینی به چین است. در ابتدا با استفاده از روش کیفی مصاحبه با 15 نفر از نخبگان صنعت سنگ‌های تزئینی، 64 شاخص مؤثر بر توسعه صادرات در قالب 5 عامل اصلی و 12 عامل فرعی شناسایی ...

  • تدوین الگوی توسعۀ صادرات سنگ‌های تزئینی کارشده ایران 

    روستا, احمد؛ حمیدی‌زاده, محمدرضا؛ حسینی, سید محمود؛ لرپری زنگنه, اکبر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    هدف این مقاله ارائه الگوی صادرات سنگ‌های تزئینی فرآوری شده ایران به کشورهای هم‌جوار برای بهبود و توسعۀ صادرات آن است. توجه به الگوی رفتاری تقاضای مصرف‌کنندگان خارجی می‌تواند در موفقیت راهبردهای توسعۀ صادرات هر کشور عرضه‌کننده ...

  • سنجش آمادگی تدوین راهبرد استقرار نظام مدیریت دانش سازمان 

    محمودزاده, ابراهیم؛ کشتکار, مهران؛ محمدی الموتی, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    بهره‌گیری مؤثر از منابع دانشی و پیاده‌سازی نظام مدیریت دانش، نیازمند تأمین الزامات آن جهت تدوین راهبرد مناسب است. مطالعه حاضر درصدد سنجش میزان آمادگی سازمان جهت استقرار نظام مدیریت دانش است و تلاش دارد تا راهبرد سنجش آمادگی ...

  • طراحی و تبیین مدل شایستگی‌های راهبردی مدیران ارشد 

    دری, بهروز؛ حسینی, سید محمود؛ قره‌چه, منیژه؛ بهرامی‌نسب, مریم (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    هدف این پژوهش طراحی و تبیین مدل شایستگی‌های راهبردی مدیران ارشد در صنعت پتروشیمی است، شایستگی‌های که در هر چه ‌بهتر انجام دادن فرآیند مدیریت راهبردی به آنان کمک نموده و منجر به تحقق اهداف راهبردی و عملکرد بهتر سازمان ...

  • نقشه ارتقا اثربخشی مدیران با بهره‌گیری از هوش معنوی و اخلاق حرفه‌ای 

    امین بیدختی, علی‌اکبر؛ قربانی, مهتاب (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-11-22)
    با ورود به هزاره سوم و تأکید بر عواملی همچون آگاهی، اندیشه و آزادی، انسان‌گرایی و توجه به نقش نیروی انسانی در سازمان‌ها دیدگاه جهان‌­شناختی و انسان‌شناختی مدیران تغییر یافته است؛ لذا سازمان‌های مختلف به دنبال تربیت انسان‌هایی ...