دوره 4, شماره 15

 

ارسال های اخیر

  • وفاداری نگرشی و رفتاری مشتری نسبت به محصولات آرایشی ـ بهداشتی 

    قوچانی, فرخ؛ حسین‌زاده, محمود؛ سیدعلوی, سید محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    از آنجا که در کسب­و­کارهای امروزی ایجاد وفاداری در مشتری مفهومی است که در کسب‌و­کارهای امروزی به لحاظ اینکه مشتریان وفادار به مؤلفه اصلی موفقیت سازمانی درآمده‌اند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌است. مشتریان وفادار بیشتر ...

  • الگوشناسی آهنگ تغییر در ارزش افزوده اقتصادی 

    فدایی نژاد, محمد اسماعیل؛ خلیلی, محمدرضا؛ سعادتمند, محمد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    تحقیق حاضر به دنبال پاسخ به این سؤال است که آیا آهنگ تغییر در ارزش افزودۀ اقتصادی (EVAM) در مقایسه با نسبت­‌های حسابداری در توصیف عملکرد شرکت­‌های پذیرفته‌­شده در بورس اوراق بهادار تهران، مناسب­‌تر است. هدف اصلی، فراهم ...

  • الگوی غنی‌سازی و اشتیاق شغلی برای سنجش میزان تمایل به ترک خدمت کارکنان 

    ضیاء‌الدینی, محمد؛ رمضانی قوام‌آبادی, سکینه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    هدف این تحقیق بررسی رابطۀ میان ابعاد غنی­سازی شغلی با اشتیاق شغلی و تمایل به ترک خدمت کارکنان بوده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعۀ آماری 154 نفر از کارکنان ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان است که ...

  • پویایی‌شناسی استراتژیک صنعت روانکارها 

    بختیاری, لطفعلی؛ وزیر زنجانی, حمیدرضا؛ بکر, سمیرا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    زنجیرۀ ارزش1بیانگر دو دسته فعالیت‌­های اصلی و پشتیبان در سازمان­‌های تولیدی است. راهبرد سازمان باید موضوعات مختلف راهبردی را که در فعالیت­‌های اصلی و پشتیبان شناسایی شد‌‌ه‌­اند، پوشش داده و عوامل تأثیرگذار بر ...

  • بحران فزونی مصارف نسبت به منابع 

    فرتوک زاده, حمیدرضا؛ رجبی نهوجی, میثم؛ بایرامزاده, سونا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    از آنجا که صندوق­‌های بازنشستگی از جمله نهادهای مهم و تأثیرگذار بر شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه به­شمار می­‌روند، مطالعه و بررسی دقیق مسائل پیش­ روی آنها اجتناب ناپذیر به­‌نظر می‌رسد. فزونی بیش از اندازة مصارف بر منابع ...

  • سبک‌های رهبری و تفکر استراتژیک در سطح سازمانی 

    گل محمدی, عماد؛ کفچه, پرویز؛ سلطان پناه, هیرش (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    امروزه سازمان‌ها به‌­دلیل تغییرات شدید محیط پیرامون و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه هستند که هر روز پیچیده‌تر می‌شوند. حل آن نیازمند سبک رهبری مناسب و توانایی تفسیر رخدادها و وقایع غیر مرتبط و برنامه‌ریزی نشده است. که این ...

  • آینده‌نگاری مبتنی بر فنون شناختی 

    شفیعا, محمد علی؛ رحیمی مقدم, محمد؛ بدیع, کامبیز (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    هدف این مقاله ارائه چارچوبی برای آینده‌نگاری با تمرکز بر نقش رویکردهای شناختی و ترکیب آن با مفهوم نقشة شناختی فازی است. چارچوب پیشنهادی از سه مرحلة پیش‌آینده‌نگاری، اصلی و پساآینده‌نگاری تشکیل می‌شود. در مرحلة اصلی ...

  • راهبردهای احیا و عملکرد تجاری در شرایط رکود اقتصادی 

    رحمان سرشت, حسین؛ حساس یگانه, یحیی؛ فلاح شمس, میر فیض؛ ایراندوست, منصور (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    در این مقاله، الگوی رابطه بین راهبردهای احیا و عملکرد تجاری در شرایط رکود اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش تبیینی- توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری، مدیران ارشد بیست شرکت ‌پذیرفته­‌شده در بورس اوراق ...

  • تبیین راهبردهای رقابت‌پذیری شهر تهران 

    ربیعه, مسعود؛ خواجویی, محسن (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2013-11-22)
    امروزه یکی ازمسائل مهم اقتصاد شهری، رقابت شدید میان شهرها در مقیاس جهانی است و تعداد زیادی از شهرها برای جلب سرمایه­‌گذاری خارجی و توانمندتر شدن با یکدیگر به رقابت برخاسته‌­اند. با لحاظ این مهم این مقاله به بررسی و تحلیل ...