• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پویایی‌شناسی استراتژیک صنعت روانکارها

    (ندگان)پدیدآور
    بختیاری, لطفعلیوزیر زنجانی, حمیدرضابکر, سمیرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    823.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زنجیرۀ ارزش1بیانگر دو دسته فعالیت‌­های اصلی و پشتیبان در سازمان­‌های تولیدی است. راهبرد سازمان باید موضوعات مختلف راهبردی را که در فعالیت­‌های اصلی و پشتیبان شناسایی شد‌‌ه‌­اند، پوشش داده و عوامل تأثیرگذار بر این موضوعات را در نظر داشته باشد و بر مبنای تحلیل موضوعات راهبردی موجب ایجاد همسویی و هم‌­افزایی راهبردی در میان تمام فعالیت­های اصلی و پشتیبان گردد. در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی پویا و با استفاده از ابزار تحلیل دینامیک به بررسی چگونگی انتخاب موضوعات راهبردی به منظور فراهم نمودن زمینۀ لازم برای بازنگری در راهبرد تولید روانکارها پرداخته شود، در این راستا تحلیل پویایی­‌شناسی روی موضوعات راهبردی صورت پذیرفت تا بر اساس آن ریشه‌ها و عوامل اصلی تأثیرگذار بر موضوعات راهبردی در سازمان شناسایی گردند. برای طبقه‌بندی تحلیل‌ها از چارچوب زنجیرۀ ارزش پورتر بهره گرفته شده است. علل ریشه‌ای، متغیرهای میانجی و متغیرهای اصلی در حوزه‌های مختلف سازمان، با نگاهی عارضه‌یابانه، مورد شناسایی قرار گرفت و سپس جایگاه هر یک از این عناصر در زنجیرۀ ارزش پورتر مشخص گردید. در نهایت تعداد و وزن علل ریشه­ای موضوعات راهبردی سازمان با استفاده از روش سلسله مراتبی AHP بررسی و اولویت­‌بندی شدند تا سازمان برای انتخاب راهبردی روی موضوعات با اولویت برتر تمرکز بیشتری نماید. نتیجۀ این تحقیق می‌­تواند به عنوان ابزاری کارآمد برای تعیین استراتژی‌­های مناسب برای ارتقاء بهره­‌وری سازمانی مورد استفاده واقع شود.  
    کلید واژگان
    تحلیل دینامیکی
    موضوعات راهبردی
    زنجیرۀ ارزش پورتر

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2013-11-22
    1392-09-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشگاه امام حسین
    استادیار، دانشگاه پیام نور
    کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_88792.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186950

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب