نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوکار, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorفدایی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:49Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:49Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-12en_US
dc.date.submitted1391-05-22fa_IR
dc.identifier.citationجوکار, لیلا, فدایی, محمدرضا. (1393). بررسی میزان توجه معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزش‌های ریاضیات در کلاس‌های درس ریاضی. فناوری آموزش, 8(4), 283-296. doi: 10.22061/tej.2014.13fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.13
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_13.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185323
dc.description.abstractدر میان تنوع و­گوناگونی حوزه­های تعلیمی، ریاضیات به­عنوان یک موضوع محوری، از جنبه­های مختلف مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است، اما ماهیت انتزاعی آن، سبب گردیده تا اغلب تصور شود ریاضیات و کلاس­های درسی آن با ارزش­ها ارتباطی ندارند. در پژوهش حاضر ضمن بررسی و معرفی ارزش­ها در ریاضیات و آموزش ریاضی، میزان گرایش معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزش­های مختلف ریاضیات و ارتباط آن با روش تدریس آن­ها مورد مطالعه قرار گرفته است. جمع­آوری داده­های این پژوهش، از طریق پرسش­نامه­ای که 53 نفر از معلمان ریاضی دوره متوسطه شهرستان فسا تکمیل کرده­اند صورت گرفت. نتایج حاصل بیانگر آن است که از دیدگاه دبیران ریاضی منطق­گرایی، به عنوان یکی از ارزش­های ریاضیات، بیشترین جذابیت را دارد اما فعالیت­هایی که در کلاس­های درس انجام می­دهند مبتنی بر ترویج ارزش کنترل است. همچنین بین اولویت ارزشی دبیران و روش کار آنان، به­جز در ارزش کنترل، رابطه­ ی معناداری وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent1617
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.13
dc.subjectریاضیاتfa_IR
dc.subjectآموزش ریاضیfa_IR
dc.subjectارزش هاfa_IR
dc.subjectارزش های ریاضیاتfa_IR
dc.subjectمعلمان ریاضی دوره متوسطهfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- دوره متوسطهfa_IR
dc.titleبررسی میزان توجه معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزش‌های ریاضیات در کلاس‌های درس ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش ریاضی،شهرستان فسا،شیراز،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ریاضی و کامپیوتر،دانشگاه شهید باهنر کرمان،کرمان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage283
dc.citation.epage296


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد