| dc.contributor.author | جوکار, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | فدایی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:49Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:49Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:49Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:49Z | |
| dc.date.issued | 2014-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-08-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-05-22 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جوکار, لیلا, فدایی, محمدرضا. (1393). بررسی میزان توجه معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزشهای ریاضیات در کلاسهای درس ریاضی. فناوری آموزش, 8(4), 283-296. doi: 10.22061/tej.2014.13 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.13 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_13.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185323 | |
| dc.description.abstract | در میان تنوع وگوناگونی حوزههای تعلیمی، ریاضیات بهعنوان یک موضوع محوری، از جنبههای مختلف مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است، اما ماهیت انتزاعی آن، سبب گردیده تا اغلب تصور شود ریاضیات و کلاسهای درسی آن با ارزشها ارتباطی ندارند. در پژوهش حاضر ضمن بررسی و معرفی ارزشها در ریاضیات و آموزش ریاضی، میزان گرایش معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزشهای مختلف ریاضیات و ارتباط آن با روش تدریس آنها مورد مطالعه قرار گرفته است. جمعآوری دادههای این پژوهش، از طریق پرسشنامهای که 53 نفر از معلمان ریاضی دوره متوسطه شهرستان فسا تکمیل کردهاند صورت گرفت. نتایج حاصل بیانگر آن است که از دیدگاه دبیران ریاضی منطقگرایی، به عنوان یکی از ارزشهای ریاضیات، بیشترین جذابیت را دارد اما فعالیتهایی که در کلاسهای درس انجام میدهند مبتنی بر ترویج ارزش کنترل است. همچنین بین اولویت ارزشی دبیران و روش کار آنان، بهجز در ارزش کنترل، رابطه ی معناداری وجود ندارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1617 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.13 | |
| dc.subject | ریاضیات | fa_IR |
| dc.subject | آموزش ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | ارزش ها | fa_IR |
| dc.subject | ارزش های ریاضیات | fa_IR |
| dc.subject | معلمان ریاضی دوره متوسطه | fa_IR |
| dc.subject | فناوری آموزش- دوره متوسطه | fa_IR |
| dc.title | بررسی میزان توجه معلمان ریاضی دوره متوسطه به ارزشهای ریاضیات در کلاسهای درس ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزش ریاضی،شهرستان فسا،شیراز،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده ریاضی و کامپیوتر،دانشگاه شهید باهنر کرمان،کرمان،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 283 | |
| dc.citation.epage | 296 | |