• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه خلاقیت و سبک رهبری مدیران با بهره‌وری آموزشی در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای

    (ندگان)پدیدآور
    صحت, آذرچهرخلاقی, اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.205 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش با شناخت سبک رهبری مورد استفاده مدیران آموزشکده­های فنی و حرفه ای و تأثیر آن بر بهره­وری آموزشکده­­ها می­باشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری آن ­را مدیران و کارکنان آموزشی شاغل در آموزشکده­های فنی و حرفه­ای دولتی و غیر دولتی استان تهران تشکیل می­دهد. نمونه آماری شامل 9 نفر مدیر که به روش سرشماری و 119 نفر کارکنان آموزشی است که به روش تصادفی ساده از میان  مدرسین آموزشکده­ها انتخاب شده­اند. جمع­آوری داده­ها با استفاده از روش میدانی انجام گردید. به این منظور از پرسش­نامه رند سیپ برای اندازه­گیری خلاقیت مدیران از پرسش­نامه اچیو برای اندازه گیری بهره­وری و از پرسش­نامه چند عاملی رهبری (MLQ)برای   اندازه­گیری سبک رهبری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می­دهد که بین مؤلفه­های سبک رهبری مدیران با بهره­وری کارکنان در مجموع ارتباط معنی­داری وجود دارد.رابطه بین ادراک کارکنان از سبک رهبری مدیران با بهره­وری نیز در مجموع معنی­دار است ؛ این به آن معنی است که ادراک آنان از رفتار مدیران خود بر رفتار خود آنان اثر دارد. اما نکته قابل توجه اینست که بنابر آنچه تحلیل داده­های پژوهش نشان می­دهد، میان خلاقیت مدیران با بهره­وری کارکنان رابطه معنی­داری مشاهده نمی­شود.
    کلید واژگان
    سبک رهبری
    بهره وری
    خلاقیت
    آموزشکده فنی
    آموزش فنی و حرفه ای

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
    دانشکده علوم انسانی،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.204
    http://jte.sru.ac.ir/article_204.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185289

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب