| dc.contributor.author | مهدی نژاد, جمال الدین | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیم دماوندی, مجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیروس صبری, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسپور اسداله, جوانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:43Z | |
| dc.date.issued | 2012-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-08-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-05-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهدی نژاد, جمال الدین, ابراهیم دماوندی, مجید, سیروس صبری, رضا, عباسپور اسداله, جوانه. (1391). تأثیر محیطهای بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان. فناوری آموزش, 6(3), 191-198. doi: 10.22061/tej.2012.202 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.202 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_202.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185287 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله تأثیرات فضاهای بازی مصنوع و تجهیزاتی با محیطهای بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان، مورد مقایسه قرار گرفته است. بازی و تحرک بخش اصلی زندگی کودکان است. اگر به کودکان اجازه داده شود که عناصر طبیعی و ساخته دست بشر را که در محیط اطرافشان موجود است تجربه کنند، باعث رشد مهارتهای اجتماعی، شناختی و رشد کیفی آموزش کودکان میشود. از آنجا که امروزه به خصوص در کشور ایران فضای بازی کودکان در محیط داخلی «خانه» تأمین میشود و از طرفی اکثر زمینهای بازی مکانهای آسفالت شهری با وسایل بازی ساخته شده و ثابت مانند تاب و سرسره و ... هستند، این تحقیق در صدد تعیین تفاوتهای کارکرد زمینهای بازی طبیعی با زمینهای بازی مصنوع است و در پی پاسخگویی به این پرسشها است: 1- ارتباط کودک با طبیعت در دنیای امروز چگونه است؟ 2- ویژگیهای یک زمین بازی طبیعی چیست؟ 3- تفاوتهای زمین بازی طبیعی و مصنوع چیست؟ این بررسی در چهارچوب روش توصیفی صورت گرفته و دادهها با مراجعه به منابع اصلی و مطالعه نمونههای مختلف گردآوری و مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت و در پاسخ به سؤالات این بررسی، روشن شد که محیطهای بازی طبیعی ضمن تأثیر بر فرآیند رشد کودکان به بهبود عملکرد آموزش آنان نیز کمک میکند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1443 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.202 | |
| dc.subject | محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری | fa_IR |
| dc.title | تأثیر محیطهای بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده معماری و شهرسازی ، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 191 | |
| dc.citation.epage | 198 | |