نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدی نژاد, جمال الدینfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم دماوندی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorسیروس صبری, رضاfa_IR
dc.contributor.authorعباس‌پور اسداله, جوانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:43Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:43Z
dc.date.issued2012-06-21en_US
dc.date.issued1391-04-01fa_IR
dc.date.submitted2011-08-07en_US
dc.date.submitted1390-05-16fa_IR
dc.identifier.citationمهدی نژاد, جمال الدین, ابراهیم دماوندی, مجید, سیروس صبری, رضا, عباس‌پور اسداله, جوانه. (1391). تأثیر محیط‌های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان. فناوری آموزش, 6(3), 191-198. doi: 10.22061/tej.2012.202fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.202
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_202.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185287
dc.description.abstractدر این مقاله تأثیرات فضاهای بازی مصنوع و تجهیزاتی با محیط­های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان، مورد مقایسه قرار گرفته است. بازی و تحرک بخش اصلی زندگی کودکان است. اگر به کودکان اجازه داده شود که عناصر طبیعی و ساخته دست بشر را که در محیط اطرافشان موجود است تجربه کنند، باعث رشد مهارت­های اجتماعی، شناختی و رشد کیفی آموزش کودکان می­شود. از آنجا که امروزه به خصوص در کشور ایران فضای بازی کودکان در محیط داخلی «خانه» تأمین می­شود و از طرفی اکثر زمین­های بازی مکان­های آسفالت شهری با وسایل بازی ساخته شده و ثابت مانند تاب و سرسره و ... هستند، این تحقیق در صدد تعیین تفاوت­های کارکرد     زمین­های بازی طبیعی با زمین­های بازی مصنوع است و در پی پاسخگویی به این پرسش­ها است: 1- ارتباط کودک با طبیعت در دنیای امروز چگونه است؟ 2- ویژگی­های یک زمین بازی طبیعی چیست؟ 3- تفاوت­های زمین بازی طبیعی و مصنوع چیست؟ این بررسی در چهارچوب روش توصیفی صورت گرفته و داده­ها با مراجعه به منابع اصلی و مطالعه نمونه­های مختلف گردآوری و مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت و در پاسخ به سؤالات این بررسی، روشن شد که محیط­های بازی طبیعی ضمن تأثیر بر فرآیند رشد کودکان به بهبود عملکرد آموزش آنان نیز کمک می­کند.fa_IR
dc.format.extent1443
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.202
dc.subjectمحیط های یادگیری مبتنی بر فناوریfa_IR
dc.titleتأثیر محیط‌های بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده معماری و شهرسازی ، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage191
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد