تأثیر محیطهای بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان
(ندگان)پدیدآور
مهدی نژاد, جمال الدینابراهیم دماوندی, مجیدسیروس صبری, رضاعباسپور اسداله, جوانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله تأثیرات فضاهای بازی مصنوع و تجهیزاتی با محیطهای بازی طبیعی در رشد کیفی آموزش کودکان، مورد مقایسه قرار گرفته است. بازی و تحرک بخش اصلی زندگی کودکان است. اگر به کودکان اجازه داده شود که عناصر طبیعی و ساخته دست بشر را که در محیط اطرافشان موجود است تجربه کنند، باعث رشد مهارتهای اجتماعی، شناختی و رشد کیفی آموزش کودکان میشود. از آنجا که امروزه به خصوص در کشور ایران فضای بازی کودکان در محیط داخلی «خانه» تأمین میشود و از طرفی اکثر زمینهای بازی مکانهای آسفالت شهری با وسایل بازی ساخته شده و ثابت مانند تاب و سرسره و ... هستند، این تحقیق در صدد تعیین تفاوتهای کارکرد زمینهای بازی طبیعی با زمینهای بازی مصنوع است و در پی پاسخگویی به این پرسشها است: 1- ارتباط کودک با طبیعت در دنیای امروز چگونه است؟ 2- ویژگیهای یک زمین بازی طبیعی چیست؟ 3- تفاوتهای زمین بازی طبیعی و مصنوع چیست؟ این بررسی در چهارچوب روش توصیفی صورت گرفته و دادهها با مراجعه به منابع اصلی و مطالعه نمونههای مختلف گردآوری و مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت و در پاسخ به سؤالات این بررسی، روشن شد که محیطهای بازی طبیعی ضمن تأثیر بر فرآیند رشد کودکان به بهبود عملکرد آموزش آنان نیز کمک میکند.
کلید واژگان
محیط های یادگیری مبتنی بر فناوریشماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایراندانشکده ادبیات و علوم انسانی ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
دانشکده معماری و شهرسازی ، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران
دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
شاپا
2008-04412345-5462




