نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری نجف اباد, زینبfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان, جلالfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:35Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:35Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-14en_US
dc.date.submitted1396-07-22fa_IR
dc.identifier.citationباقری نجف اباد, زینب, رحیمیان, جلال. (1397). تحلیل محتوای متون درسی زبان فارسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان آموزان. فناوری آموزش, 13(1), 259-268. doi: 10.22061/jte.2018.2887.1761fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2887.1761
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_939.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185240
dc.description.abstract<span lang="AR-SA" dir="RTL">پژوهش حاضر مطالعه‌ای میدانی است که به بررسی و تحلیل محتوایی متون کتاب‌های زبان‌فارسی (آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان) از نظر تناسب آن‌ها با سن زبان‌آموزان پرداخته‌است، نمونه‌ای تحقیق حاضر را تعداد </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">50</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> زبان‌آموز آموزش زبان‌فارسی تشکیل می‌دهند که با استفاده از پرسشنامه‌ای محقق ساخته داده‌های تحقیق جمع‌آوری ‌شده­اند. در این پژوهش این پرسش‌های مطرح می‌گردد که تا چه اندازه انتخاب متون درک مطلب کتاب درسی آزفا به غیرفارسی‌زبانان که متناسب با سن و علایق زبان‌آموزان در نظر گرفته شده، می‌تواند در یادگیری واژگان زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان مؤثر باشد؟ چه تغییراتی پیشنهاد می‌شود که کتاب‌های درسی آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان تناسب بیشتری با سن زبان‌آموزان داشته باشند؟ این پژوهش نشان می‌دهند که زبان‌آموزان خارجی به تناسب سنی که دارند تمایلات خاص سن خود را می‌طلبند و نسبت به برخی متون دارای علاقه و گرایش بیشتری هستند، بنابراین در تدوین کتب درسی به منظور یادگیری بیشتر واژگان و مطالب درسی باید علایق و گرایشات درونی ان سن به طور جدی در نظر گرفته شود، زیرا افراد به طور طبیعی مطالبی را که بیشتر مطابق تمایلات درونی آن‌هاست، با علاقه مطالعه کرده، درک می‌کنند و به ذهن می‌سپارند، بنابراین یادگیری لغات و واژگان آن متون نیز بهتر و مؤثرتر اتفاق می‌افتد. لذا تناسب متن با سن زبان‌آموز دارای اهمیت زیادی در یادگیری واژگان متن است.</span>fa_IR
dc.format.extent895
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2887.1761
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectزبانfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectزبان دومfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- دوره متوسطهfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای متون درسی زبان فارسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای زبان‌ و ادبیات فارسی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد بخش زبانشناسی، دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد زبان‌شناسی دانشگاه شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage259
dc.citation.epage268


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد