| dc.contributor.author | باقری نجف اباد, زینب | fa_IR | 
| dc.contributor.author | رحیمیان, جلال | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:35Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:35Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:35Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:35Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-10-14 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-07-22 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | باقری نجف اباد, زینب, رحیمیان, جلال. (1397). تحلیل محتوای متون درسی زبان فارسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان آموزان. فناوری آموزش, 13(1), 259-268. doi: 10.22061/jte.2018.2887.1761 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-0441 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-5462 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2887.1761 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_939.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185240 |  | 
| dc.description.abstract | <span lang="AR-SA" dir="RTL">پژوهش حاضر مطالعهای میدانی است که به بررسی و تحلیل محتوایی متون کتابهای زبانفارسی (آموزش زبانفارسی به غیرفارسیزبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبانآموزان پرداختهاست، نمونهای تحقیق حاضر را تعداد </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">50</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> زبانآموز آموزش زبانفارسی تشکیل میدهند که با استفاده از پرسشنامهای محقق ساخته دادههای تحقیق جمعآوری شدهاند. در این پژوهش این پرسشهای مطرح میگردد که تا چه اندازه انتخاب متون درک مطلب کتاب درسی آزفا به غیرفارسیزبانان که متناسب با سن و علایق زبانآموزان در نظر گرفته شده، میتواند در یادگیری واژگان زبانفارسی به غیرفارسیزبانان مؤثر باشد؟ چه تغییراتی پیشنهاد میشود که کتابهای درسی آموزش زبانفارسی به غیرفارسیزبانان تناسب بیشتری با سن زبانآموزان داشته باشند؟ این پژوهش نشان میدهند که زبانآموزان خارجی به تناسب سنی که دارند تمایلات خاص سن خود را میطلبند و نسبت به برخی متون دارای علاقه و گرایش بیشتری هستند، بنابراین در تدوین کتب درسی به منظور یادگیری بیشتر واژگان و مطالب درسی باید علایق و گرایشات درونی ان سن به طور جدی در نظر گرفته شود، زیرا افراد به طور طبیعی مطالبی را که بیشتر مطابق تمایلات درونی آنهاست، با علاقه مطالعه کرده، درک میکنند و به ذهن میسپارند، بنابراین یادگیری لغات و واژگان آن متون نیز بهتر و مؤثرتر اتفاق میافتد. لذا تناسب متن با سن زبانآموز دارای اهمیت زیادی در یادگیری واژگان متن است.</span> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 895 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.2887.1761 |  | 
| dc.subject | آموزش | fa_IR | 
| dc.subject | زبان | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | زبان دوم | fa_IR | 
| dc.subject | فناوری آموزش- دوره متوسطه | fa_IR | 
| dc.title | تحلیل محتوای متون درسی زبان فارسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان آموزان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکترای زبان و ادبیات فارسی، دانشجوی کارشناسیارشد بخش زبانشناسی، دانشگاه شیراز و مدرس دانشگاه فنی و حرفهای، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد زبانشناسی دانشگاه شیراز، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 13 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 259 |  | 
| dc.citation.epage | 268 |  |