مرور دوره 13, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 15 از 15
- 
اعتلای روند آموزش فنی و حرفه ای در ایران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)از دیرباز ارزیابی وضعیت عملکرد سازمانهای متصدی امر تربیت کارورزان و متخصصین کارآمد و ماهر در حوزه فنیحرفهای کشور، نشاندهنده ضرورت پرداختن به این امر به عنوان نیاز اصلی جامعه درحال توسعه ایران بوده است. لذا با بررسی ...
 
- 
شناسایی عوامل طبیعی ارزشمند به روش VPS از نظر کودکان به منظور ارایه چهارچوبی برای سازماندهی فضایی حیاط مدرسه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف این پژوهش این است که چه عناصری از طبیعت از نظر کودکان دارای اهمیت هستند و آیا امکان حضور و کاربست این عناصر در محیطهای آموزشی وجود دارد؟ این پژوهش بر آن است تا به کمک کودکان، راهکارهایی در طراحی حیاط مدرسه با توجه ...
 
- 
تحلیل محتوای متون درسی زبان فارسی (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان آموزان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)پژوهش حاضر مطالعهای میدانی است که به بررسی و تحلیل محتوایی متون کتابهای زبانفارسی (آموزش زبانفارسی به غیرفارسیزبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبانآموزان پرداختهاست، نمونهای تحقیق حاضر ...
 
- 
شناسایی و تبیین قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای برنامه های درسی مبتنی بر MOOC در آموزش عالی ایران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف این مطالعه، شناسایی قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای برنامه های درسی مبتنی بر موکها میباشد. این پژوهش، کاربردی ...
 
- 
معنویت گرایی در محیط کار دانشگاه و اثربخشی رهبری گروههای آموزشی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقشپیشبینی کنندهی معنویتگرایی ...
 
- 
مدلسازی و ارزیابی کارایی و هزینههای استفاده از آموزش الکترونیکی جهت افزایش خبرگی در سازمان ها (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)منابع انسانی یکی از داراییهای بسیار مهم و عامل کلیدی برای موفقیت هر سازمان است که اهداف آن را با استفاده از قدرت، تجربه، دانش، رفتار و مهارت آنها برآورده میسازد. از این رو آموزش منابع انسانی نقش مهمی در نیل به اهداف و ...
 
- 
ارزیابی نظام یاددهی و یادگیری در آموزش عالی الکترونیکی، مورد مطالعه: پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی نظام یاددهی- یادگیری الکترونیکی در پردیس علوم اجتماعی-رفتاری دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان است. هم چنین این تحقیق به دنبال یافتن عوامل زیربنایی و متغیرهای مرتبط با ارزیابی نظام یادگیری ...
 
- 
سنتزپژوهی عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیکی: ارائه یک الگو (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی و شناسایی جامع عوامل کلیدی موفقیت یادگیری الکترونیکی جهت ارائه یگ الگوی جامع برای موفقیت یادگیری الکترونیکی میباشد. رویکرد پژوهش کیفی و روش آن، سنتزپژوهی است. جامعه پژوهش، ...
 
- 
اثربخشی آموزشهای از راه دور در فعالیتهای یاددهی-یادگیری آموزش عالی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)باتوجه به تناقض در یافتههای اثربخشی روشهای آموزش از راه دور، پژوهش حاضر با هدف فراتحلیل اثربخشی آموزشهای از راه دور در آموزش عالی انجام گرفت. روش پژوهش حاضر براساس روشهای تحلیل ثانویه و از نوع فراتحلیل و جامعه آماری ...
 
- 
رهیافتی بر آموزش پویا و هدفمند دروس پایه معماری (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)روشهای تدریس دروس پایه معماری باید به گونهای باشند که موجب توسعه احساسات شخصی و کسب اعتماد به نفس نوآموزان گردد، لذا آموزش مناسب در آتلیههای دروس پایه از اهمیت ویژهای جهت ارتقاء مهارتهای نوآموزان برخوردار میباشد. ...
 
- 
بررسی وضعیت موجود برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی از دیدگاه دانشجویان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی از دیدگاه دانشجویان بود. پژوهش از نوع کمی و با استفاده از روش پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری، دانشجویان سال آخر ...
 
- 
ارزشیابی جایگاه مهارتهای تفکر انتقادی در برنامه درسی ریاضیات دوره متوسطه مدارس عادی و تیزهوش (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف اصلی پژوهش حاضر، ارزشیابی جایگاه مهارتهای تفکر انتقادی در برنامه درسی ریاضیات مدارس متوسطه عادی و تیزهوشان بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع زمینهیابی بود. برای این منظور، نمونه مورد بررسی شامل 71 معلم ریاضی، 360دانشآموز ...
 
- 
تاثیر آموزش شیمی سبز مبتنی بر فعالیت عملی بر روی یادگیری و نگرش دانشجو معلمان شیمی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)هدف از انجام این پژوهش، آموزش شیمی سبز مبتنی بر برنامه درسی آزمایشگاه شیمی عمومی1 طراحی شده با این اصول و بررسی تاثیر فعالیت عملی بر میزانیادگیری ...
 
- 
نقش «آموزش بازی محور» در آموزش طراحی معماری (نمونه موردی: طرح معماری یک کارشناسی ) (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)تحقیقات گسترده درباره آموزش معماری، نشان از اهمیت این موضوع دارد. رویکرد اصلی در بیشتر تحقیقات اخیر، آموزش یادگیرنده محور است و بیشتر پژوهشگران بر تعامل و مشارکت استاد و دانشجو تاکید کرده اند. ...
 
- 
مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر فاوا با آموزش سنتی بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2018-12-22)پژوهش حاضر به منظور مقایسه آموزش مبتنی بر فاوا با آموزش سنتی بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه شهرستان جوانرود صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان پایه هشتم دوره اول متوسطه ...
 



