• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی

    (ندگان)پدیدآور
    مشکوه, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    556.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هوش هیجانی توانایی فرد در کنترل احساس خود و دیگران و تمایز قائل شدن بین اثرات مثبت و منفی احساسات و استفاده از اطلاعات احساسی برای راهبرد تفکر و عمل می­باشد. این مطالعه برای یافتن ارتباط بین هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی انجام شد. همبستگی بین نمره حاصل از تست هوش هیجانی و معدل درسی دانشجویان محاسبه شد. شرکت کنندگان در این مطالعه دانشجویان رشته­های پزشکی، ریاضی، شیمی، زبان انگلیسی و تربیت بدنی بودند. نتایج، ارتباط  معنی­دار میان هوش هیجانی و موفقیت تحصیلی نشان ندادند. همبستگی دیگری بین جرأت­ورزی و موفقیت تحصیلی محاسبه شد که آن نیز نشانگر رابطه قوی نبود. بعلاوه در هوش هیجانی دانشجویان رشته­های مختلف هم تفاوت معنی­دار دیده نشد.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    موفقیت تحصیلی
    جرأت‌ورزی
    روانشناسی تربیتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه زبان انگلیسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.284
    http://jte.sru.ac.ir/article_284.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185211

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب