بررسی مقابلهای نگرش در بخش بحث در مقالات آموزش زبان انگلیسی و روانپزشکی
(ندگان)پدیدآور
جلیلیفر, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر به بررسی مقایسهای عبارتهای احتیاطآمیز و افزایندههای زبانی در مقالات پژوهشی در دو رشته زبانشناسی کاربردی و روانپزشکی پرداخته است. این تحقیق همچنین سعی بر آن داشته تا تفاوتها و شباهتهای احتمالی از لحاظ نوع و کاربرد این کلمات را پیدا نماید. بدینمنظور 90 مقاله پژوهشی از متون فارسی، فارسی- انگلیسی و انگلیسی انتخاب شده و سپس عبارتهای احتیاطآمیز و افزایندههای زبانی درآن مشخص شده و بر اساس طبقهبندیهای فرا گفتمانی دستهبندی شدند. نتایج تجزیه و تحلیل تفاوتهای آشکاری را از لحاظ کثرت نوع و کاربرد این عبارات در متون مورد بررسی نشان داد. این تفاوتها ناشی از عدم آشنایی با قوانین ساختاری زبان انگلیسی، عدم آموزش مستفیم و در معرض نبودن با علم کاربرد شناسی و قوانین اجتماعی زبانی توسط فارسی زبان میباشد. پژوهشهای تطبیقی بیشتر در رشتههای دیگر به تعمیم منطقی دقیقتر نسبت به نقش فرا گفتمانها در مقالات تحقیقی کمک خواهد کرد.
کلید واژگان
پرچینتقویت کننده
فارسی
انگلیسی
روانپزشکی
آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشکده زبان، دانشگاه چمران اهوازشاپا
2008-04412345-5462




