• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مقابله‌ای نگرش در بخش بحث در مقالات آموزش زبان انگلیسی و روان‌پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    جلیلی‌فر, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    800.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر به بررسی مقایسه­ای عبارت­های احتیاط­آمیز و افزاینده­های زبانی در مقالات پژوهشی در دو رشته   زبان­شناسی کاربردی و روان­پزشکی پرداخته است. این تحقیق همچنین سعی بر آن داشته تا تفاوت­ها و شباهت­های احتمالی از لحاظ نوع و کاربرد این کلمات را پیدا نماید. بدین­منظور 90 مقاله پژوهشی از متون فارسی، فارسی- انگلیسی و انگلیسی انتخاب شده و سپس عبارت­های احتیاط­آمیز و افزاینده­های زبانی درآن مشخص شده و بر اساس طبقه­بندی­های فرا گفتمانی دسته­بندی شدند. نتایج تجزیه و تحلیل تفاوت­های آشکاری را از لحاظ کثرت نوع و کاربرد این عبارات در متون مورد بررسی نشان داد. این تفاوت­ها ناشی از عدم آشنایی با قوانین ساختاری زبان انگلیسی، عدم آموزش مستفیم و در معرض نبودن با علم کاربرد شناسی و قوانین اجتماعی زبانی توسط فارسی زبان می­باشد. پژوهش­های تطبیقی بیشتر در رشته­های دیگر به تعمیم منطقی دقیق­تر نسبت به نقش فرا گفتمان­ها در مقالات تحقیقی کمک خواهد کرد.
    کلید واژگان
    پرچین
    تقویت کننده
    فارسی
    انگلیسی
    روان‌پزشکی
    آموزش زبان انگلیسی
    آموزش زبان انگلیسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده زبان، دانشگاه چمران اهواز

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.281
    http://jte.sru.ac.ir/article_281.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185208

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب