تاثیر کاربست الگوی آموزش مبتنی بر محیط های یادگیری سیار بر حضور اجتماعی و حضور تدریس یادگیرندگان مدارس هوشمند در درس ریاضی
(ندگان)پدیدآور
موسی رمضانی, سونیازارعی زوارکی, اسماعیلنیلی احمد آبادی, محمدرضادلاور, علیفرج اللهی, مهراننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر کاربست الگوی آموزش مبتنی بر محیط های یادگیری سیار بر حضور اجتماعی و حضور تدریس دانش آموزان مدارس هوشمند در درس ریاضی بوده است. در این پژوهش از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در قسمت تحقیق کمی از روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشآموزانی هستند که در شهر تهران در مدارس هوشمند مشغول به تحصیل میباشند. جهت گزینش حجم نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از میان مدارس هوشمند شهر تهران، یک مدرسه انتخاب و سرانجام 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش تحت آموزش محتوای تهیه شده توسط محقق از طریق سیستم مدیریت یادگیری سیار که بر اساس الگوی ارائه شده طراحی گردیده بود، قرار گرفتند. جهت بررسی فرضیه های اول و دوم تحقیق از تجزیه و تحلیل کواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که کاربرد این الگو بر تمام اَبعاد حضور اجتماعی و حضور تدریس در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل (در پس آزمون) موثر بوده است.
کلید واژگان
"الگوهای طراحی آموزشی""یادگیری سیار"
"محیط های یادگیری سیار"
"حضور"
"مدارس هوشمند"
فناوری آموزش- دوره ابتدایی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری تکنولوژیآموزشی، دانشکده روانشناسیوعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانگروه تکنولوژیآموزشی، دانشکده روانشناسیوعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایر
گروه تکنولوژیآموزشی، دانشکده روانشناسیوعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
گروه سنجش و اندازهگیری، دانشکده روانشناسیوعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-04412345-5462




