• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش میزان اثربخشی دو راهبرد مشارکتی ویکی در ارتقای کیفیت نگارش آکادمیک آزمون آیلتس

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری‌گهر, منوچهرکرمی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.465 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس در سراسر دنیا همچنان در زمینة تسلّط بر مهارت­های موردنیاز برای نگارش آکادمیک مشکلات زیادی دارند. شاید نگارش مشارکتی در سامانة اینترنتی ویکی راه‌حل خوبی برای رفع این مشکل باشد. ازاین‌رو، مطالعة حاضر به بررسی و مقایسة میزان اثربخشی راهبرد تک­نویسنده ویرایش توسط همکلاسی و راهبرد چند نویسنده با هم در ویکی پرداخته است. شرکت­کنندگان، 20 زبان­آموز مرد با سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی­ارشد بودند که در دورة آماده‌سازی آیلتس آکادمیک ثبت‌نام کرده بودند. در این مطالعه از روش سری­های زمانی برابر استفاده شد که شامل شش مرحله مداخله بود: در مراحل فرد مداخله از راهبرد ویرایش توسط همکلاسی و در مراحل زوج از راهبرد با هم استفاده شد. در طول دورة مداخله، در تکالیف نگارشی که از راهبرد ویرایش توسط همکلاسی استفاده می­شد، هر شرکت­کننده مقالة آکادمیک خود را می­نوشت و هم­زمان به ویرایش مقالات همکلاسی­های خود می­پرداخت؛ امّا در تکالیفی که از راهبرد با هم استفاده می­شد، از همة شرکت­کنندگان خواسته شد تا  با کمک یکدیگر یک مقاله منسجم بنویسند. برای مقایسة اثربخشی مداخلات در مراحل سری­های زمانی از تحلیل واریانس یک‌طرفه (اندازه­گیری­های مکرّر) استفاده شد. نتایج نشان داد که گروه ویکی هنگام استفاده از راهبرد با هم در نگارش عملکرد بهتری داشتند. باید خاطرنشان کرد که مطالعة حاضر یکی از اولین پژوهش­ها در زمینة شناسایی مؤثرترین راهبردهای نگارش مشارکتی در شبکه­های اجتماعی بوده است، حال‌آن­که در بیشتر پژوهش­های قبلی، ابزارهای نگارش مشارکتی مورد مقایسه قرار می­گرفتند. یافته­های این پژوهش می­تواند گامی بسیار مهم در موفقیت شرکت­کنندگان در آزمون­های بین­المللی زبان خارجی باشد.
    کلید واژگان
    با هم نویسی
    نگارش آیلتس آکادمیک
    ویرایش توسط همکلاسی
    ویکی
    فناوری آموزش- آموزش عالی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه آموزش زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه پیام نور تهران، تهران، ایران
    گروه آموزش زبان انگلیسی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.608
    http://jte.sru.ac.ir/article_608.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185089

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب