مرور دوره 5, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
رویکرد کیفی در آموزش نظری معماری، مفهوم مکان در کلاس درس سیر اندیشه ها
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)آموزشهای نظری خصوصا در رشته های هنر و معماری در دوره تحصیلات تکمیلی متوجه نظریات پایه اندیشمندان در شاخه های مختلف این رشته ها بوده که اغلب به شکل خطی و یک سویه از دانش مکتوب در کلاسهای درس انتقال داده می شود. هدف این ...
-
نقش تکنولوژی در یادگیری ریاضی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)به منظور بررسی تاثیر تکنولوژی در یادگیری ریاضی از دو کلاس دانش آموزان دختر دوره پیش- دانشگاهی ریاضی و فیزیک شهر ترکمنچای، یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان کنترل انتخاب شدند. مبحث گراف کتاب ریاضیات گسسته ...
-
دورنمایی از خلاقیت در فرآیند آموزش ریاضی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)خلاقیت ریاضی اغلب یک پدیده ناشناخته محسوب میشود. به نظر میرسد بیشتر دانشمندان علاقهمند نیستند فرآیندهای تفکر خود را که موجب خلق و ابداع میشود توصیف و تحلیل نمایند. یکی از اهداف مقاله حاضر، که متکی بر یافتههای تحقیقی ...
-
بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)هدف اصلی این مطالعه بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بود. حجم نمونه مطالعه حاضر 400 نفر دانشجوی دختر و پسر در 4 گروه دانشجویان (سال اول، دوم، سوم و چهارم) به نسبت هر دانشکده بود که به روش نمونهگیری ...
-
پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)یکی از پرکاربردترین نرمافزارهای مورد استفاده در ارائه اطلاعات نرمافزار PowerPoint است. هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی استفاده از اسلایدهای PowerPoint بر بازدههای شناختی و عاطفی فراگیران است. شاخصهای عاطفی شامل نظرات ...
-
بررسی اثربخشی روش آموزش استفاده از قیاسها در یادگیری مفاهیم پیچیده
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی روش آموزش استفاده از قیاسها در یادگیری مفاهیم پیچیده درس مدارهای الکتریکی هنرستانها بوده است. برای این منظور از هنرجویان پسر سال سوم هنرستان فنی شهید رجائی شهرستان آذرشهر نمونهای به حجم 44 ...



