مرور دوره 5, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • رویکرد کیفی در آموزش نظری معماری، مفهوم مکان در کلاس درس سیر اندیشه ها 

    صدوقی, آرزو؛ معماریان, غلامحسین؛ فاطمی, سید محسن؛ کمالی پور, حسام (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    آموزشهای نظری خصوصا در رشته های هنر و معماری در دوره تحصیلات تکمیلی متوجه نظریات پایه اندیشمندان در شاخه های مختلف این رشته ها بوده که اغلب به شکل خطی و یک سویه از دانش مکتوب در کلاسهای درس انتقال داده می شود. هدف این ...

  • نقش تکنولوژی در یادگیری ریاضی 

    امینی فر, الهه؛ صالح صدق پور, بهرام؛ ولی نژاد ترکمانی, فاطمه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    به منظور بررسی تاثیر تکنولوژی در یادگیری ریاضی از دو کلاس دانش آموزان دختر دوره پیش- دانشگاهی ریاضی و فیزیک شهر ترکمنچای، یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان کنترل انتخاب شدند. مبحث گراف کتاب ریاضیات گسسته ...

  • دورنمایی از خلاقیت در فرآیند آموزش ریاضی 

    نجفی خواه, مهدی؛ یافتیان, نرگس؛ بخشعلی‌زاده, شهرناز (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    خلاقیت ریاضی اغلب یک پدیده ناشناخته محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد بیشتر دانشمندان علاقه‌مند نیستند فرآیندهای تفکر خود را که موجب خلق و ابداع می‌شود توصیف و تحلیل نمایند.  یکی از اهداف مقاله حاضر، که متکی بر یافته­های تحقیقی ...

  • بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان 

    زاهد بابلان, عادل؛ رجبی, سوران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    هدف اصلی این مطالعه بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی بود. حجم نمونه مطالعه حاضر 400 نفر دانشجوی دختر و پسر در 4 گروه دانشجویان (سال اول، دوم، سوم و چهارم) به نسبت هر دانشکده بود که به روش نمونه‌گیری ...

  • پیامدهای شناختی و عاطفی استفاده از اسلاید در کلاس درس 

    مصرآبادی, جواد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    یکی از پرکاربردترین نرم­افزارهای مورد استفاده در ارائه اطلاعات نرم­افزار PowerPoint است. هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی استفاده از اسلایدهای PowerPoint بر بازده­های شناختی و عاطفی فراگیران است. شاخص­های عاطفی شامل نظرات ...

  • بررسی اثربخشی روش آموزش استفاده از قیاس‌ها در یادگیری مفاهیم پیچیده 

    مطیع بیرجندی, علی اکبر؛ حاتمی, جواد؛ فکری, ولی اله (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-06-22)
    هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی روش آموزش استفاده از قیاس‌ها در یادگیری مفاهیم پیچیده درس مدارهای الکتریکی هنرستان‌ها بوده است. برای این منظور از هنرجویان پسر سال سوم هنرستان فنی شهید رجائی شهرستان آذرشهر نمونه‌ای به حجم 44 ...