مرور دوره 9, شماره 1 بر اساس عنوان

  • ارزیابی عوامل تأثیرگذار بر میزان موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2 در دبیرستان‌ها 

    طایفی نصرآبادی, مریم؛ کریم‌زادگان مقدم, داود؛ وحدت, داود (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    امروزه در جهان و بالتبع در کشور ما ایران نظام آموزش دور محور در مقاطع مختلف آموزش به صورت روزافزون در حال توسعه می­باشد. نظام­های آموزشی جهان در شرایط حاضر رویکردی متفاوت نسبت به گذشته در زمینه آموزش و روش­های آن اتخاذ ...

  • بررسی تأثیر استفاده از ابزارهای تحت وب در آموزش زبان انگلیسی در ایران 

    خانی, رضا؛ بغیری, مهناز (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    استفاده از ابزار وب مبنا با هدف ایجاد فضایی مؤثر و پویا در امر آموزش به طور کلی و در آموزش زبان انگلیسی به طور خاص در حال گسترش است. علی­رغم گستره وسیع ابزارهای تحت وب موجود هنوز آن چنان که شایسته است، ابزارهای مفید و مناسب ...

  • بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات: گسترش مدل پذیرش فناوری اطلاعات 

    قلاوندی, حسن؛ علی زاده, معصومه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان دانشگاه ارومیه بود. بدین منظور مدل پذیرش فناوری گسترش­یافته و متغیرهای اضطراب و خودکارآمدی رایانه، حمایت سازمانی و ارزش­های فرهنگی (ابهام گریزی و فاصله ...

  • شناسایی ابعاد و تحلیل مدل مسیری ارزیابی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی 

    معماری, ژاله؛ گلچین, الناز؛ اصغری جعفرآبادی, محمد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    تربیت بدنی و ورزش جزء لاینفک تعلیم و تربیت در دوره نوجوانی و جوانی است و به عنوان ابزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که فرصت‌هایی را برای کسب تجربیات زندگی واقعی افراد فراهم می­نماید. لذا هدف از انجام این تحقیق، تبیین و ...

  • فراتحلیل اُلگوهای ارتباطی پیشنهاد شده در مقالات علمی و پژوهشی آموزش ریاضی 

    مرتضوی, سید محمدرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    پژوهش حاضر به‌صورت «فراتحلیل» با هدف بررسی نقش و شیوه‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی در یادگیری درس ریاضی تهیه شده است. به این منظور تحقیقات انجام شده (18 تحقیق) در خصوص آموزش درس ریاضی، که در قالب مقاله پژوهشی در فصل­نامه ...

  • کاربرد درس الکترونیکی سازگار با سبک‌های یادگیری دانش‌آموزان با الگوی ممتیک 

    ذوالفقاری, فاطمه؛ راحتی, امین (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2014-12-22)
    طراحی یک سیستم آموزشی، کار وقت­گیر و پر هزینه­ای است. از این رو ایجاد یک درس الکترونیکی مطابق با ویژگی­های هر فراگیر به منظور کاهش زمان یادگیری و افزایش بهره­وری آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. هدف از این پژوهش، تولید ...