• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش و یادگیری
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دانش آموزان بر انگیزش و بازده‌های یادگیری سطح بالای آن‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    مومنی راد, اکبرسلیمی روش, اکرم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    550.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی تأثیر محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دانش­آموزان بر انگیزش و بازده­های یادگیری سطح بالا در دوره اول متوسطه، در درس علوم انجام گرفت. روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه هفتم که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند. روش نمونه‌گیری خوشه­ای تصادفی ساده، حجم نمونه به تعداد 58 نفر (29 نفر در گروه آزمایش و 29 نفر در گروه کنترل) بود. جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه انگیزش تحصیلی هارتر و آزمون محقق ساخته بازده­های یادگیری سطح بالا استفاده شد. گروه آزمایش با استفاده از نرم‌ افزار پاورپوینت، محتوای درسی را به ‌صورت دیجیتال تولید کردند. گروه کنترل به شیوه متداول و سخنرانی آموزش دیدند. در تجزیه‌وتحلیل پژوهش، از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، جدول و نمودار) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس، آزمون لون و کولموگروف اسمیرنوف) استفاده شد. نتایج نشان داد در فرضیه اصلی اول یعنی تأثیر محتوای الکترونیکی تولیدشده توسط دانش آموزان بر انگیزش آن­ها (p=0/40) تفاوت معنی­داری بین گروه گواه و آزمایش در انگیزش (درونی و بیرونی) وجود ندارد. در فرضیه اصلی دوم یعنی تأثیر محتوای الکترونیکی تولید شده توسط دانش آموزان بر بازده­های یادگیری سطح بالای آن­ها (p
    کلید واژگان
    انگیزش
    بازده‌های یادگیری سطح بالا
    تولید محتوای الکترونیکی

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه بوعلی سینا
    کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه بوعلی سینا

    شاپا
    2476-3861
    2476-4256
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jti.2019.24762.1221
    http://jti.atu.ac.ir/article_10269.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184796

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب