• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 35, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 35, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Social Semiotic Analysis of Social Actors in English-Learning Software Applications

    (ندگان)پدیدآور
    Atai, Mahmood RezaKafshgarsouteh, Masoumeh
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.039 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study drew upon Kress and Van Leeuwen's (2006, [1996]) visual grammar and Van Leeuwen's (2008) social semiotic model to interrogate ways through which social actors of different races are visually and textually represented in four award-winning English-learning software packages.  The analysis was based on narrative actional/reactional processes at the ideational level; mood, perspective, social distance, and modality at the interpersonal level; and salience, framing, and vector at the compositional level. The findings revealed that although contemporary multimodal texts have tried to be unbiased and neutral in the verbal mode, there are still traces of discrimination, bias, and stereotyping in the visual mode. The results of this research can be of potential help and use for researchers, pedagogues, material developers, software designers,  teachers , and students to become visually literate and get aware of the hidden messages that can be communicated by images in textbooks and multimedia.
    کلید واژگان
    social actors
    visual and verbal modes
    compositional metafunctions
    race
    stereotyping

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-12-01
    1395-09-11
    ناشر
    Shiraz University
    سازمان پدید آورنده
    Kharazmi University
    Kharazmi University

    شاپا
    2008-8191
    2717-1604
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jtls.2016.3922
    http://jtls.shirazu.ac.ir/article_3922.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184469

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب