• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 31, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Teaching Language Skills
    • Volume 31, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Power Relations among Different Test Parties from the Perspective of Critical Language Assessment

    (ندگان)پدیدآور
    Tahmasebi, Sohila
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    251.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Critical Language Assessment (CLA) argues that language testing is a form of social practice and an agent of cultural, social, educational as well as ideological agendas. As such this article scrutinized the power that different groups of people including, teachers, students and their parents own at the levels of developing, administrating and interpreting Iranian University Entrance Examinations (IUEE). The study revealed that tests could be tools of power that serve the empowered parties' policies and manipulate individual lives. Supported by the findings, the article (1) could be conducive to developing critical thinking among students to see behind the tests, and (2) suggests more democratic testing methods to moderate high-stakes tests consequences so that individual rights get protected.
    کلید واژگان
    critical language assessment
    test parties
    Power relations
    IUEE

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-03-01
    1391-12-11
    ناشر
    Shiraz University
    سازمان پدید آورنده
    Ph.D. Candidate, TEFL Shiraz Branch, Islamic Azad University

    شاپا
    2008-8191
    2717-1604
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jtls.2013.1139
    http://jtls.shirazu.ac.ir/article_1139.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184387

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب