کاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه ساز
(ندگان)پدیدآور
قدسی, سید روح ا...زمردی, حمیدرضاامامعلی زاده, فرهادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی کامل
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده جدایش جریان در قسمت انتهایی خودرو عامل اصلی ایجاد نیروی پسا در یک خودروست. استفاده از وسایلی مانند گردابهساز به منظور ایجاد جریان های گردابی و تغییر مومنتوم در لایة مرزی باعث به تاخیر انداختن جدایش جریان و در نتیجه کاهش پسا میگردد. با مقایسه اندازه ضریبپسای خودرو در حالت باگردابهساز و حالت بدون گردابهساز و سپس آنالیزکردن مکانیزم کاهشپسا، نتایج مورد نظر به-دست میآید. خودرو مورد آزمایش در این پژوهش، پژو 405 سدان بوده و تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی و شبیه سازی آن نیز به وسیلة نرم افزارهای ICEM و FLUENT انجام شده است. استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی در تجزیه و تحلیل تائید خواهد کرد که استفاده از گردابهساز می تواند ضریب پسا و مصرف سوخت را کاهش دهد.
کلید واژگان
آیرودینامیکضریب پسا
لایة مرزی
گردابه ساز
جدایش
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانIslamic Azad University, Semnan Branch
سازمان پدید آورنده
پژوهشگر ارشد، پژوهشکده سوخت، خودرو و محیط زیست، دانشگاه تهرانکارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیک
کارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیک
شاپا
2423-54582423-7329




