نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدسی, سید روح ا...fa_IR
dc.contributor.authorزمردی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorامامعلی زاده, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:41:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:41:49Z
dc.date.available1399-07-09T00:41:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:41:49Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-22en_US
dc.date.submitted1398-04-31fa_IR
dc.identifier.citationقدسی, سید روح ا..., زمردی, حمیدرضا, امامعلی زاده, فرهاد. (1398). کاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه ساز. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 10(3), 43-51.fa_IR
dc.identifier.issn2423-5458
dc.identifier.issn2423-7329
dc.identifier.urihttp://jvibme.semnaniau.ac.ir/article_673477.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/183414
dc.description.abstractچکیده<br /> جدایش جریان در قسمت انتهایی خودرو عامل اصلی ایجاد نیروی پسا در یک خودروست. استفاده از وسایلی مانند گردابه‌ساز به منظور ایجاد جریان های گردابی و تغییر مومنتوم در لایة مرزی باعث به تاخیر انداختن جدایش جریان و در نتیجه کاهش پسا می‌گردد. با مقایسه اندازه ضریب‌پسای خودرو در حالت باگردابه‌ساز و حالت بدون گردابه‌ساز و سپس آنالیزکردن مکانیزم کاهش‌پسا، نتایج مورد نظر به-دست می‌آید. خودرو مورد آزمایش در این پژوهش، پژو 405 سدان بوده و تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی و شبیه سازی آن نیز به وسیلة نرم افزارهای ICEM و FLUENT انجام شده است. استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی در تجزیه و تحلیل تائید خواهد کرد که استفاده از گردابه‌ساز می تواند ضریب پسا و مصرف سوخت را کاهش دهد.fa_IR
dc.format.extent639
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنانfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Semnan Branchen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک و ارتعاشاتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineering and Vibrationen_US
dc.subjectآیرودینامیکfa_IR
dc.subjectضریب پساfa_IR
dc.subjectلایة مرزیfa_IR
dc.subjectگردابه سازfa_IR
dc.subjectجدایشfa_IR
dc.titleکاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه سازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر ارشد، پژوهشکده سوخت، خودرو و محیط زیست، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیکfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیکfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage43
dc.citation.epage51


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد