| dc.contributor.author | قدسی, سید روح ا... | fa_IR |
| dc.contributor.author | زمردی, حمیدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | امامعلی زاده, فرهاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:41:49Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:41:49Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:41:49Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:41:49Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-07-22 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قدسی, سید روح ا..., زمردی, حمیدرضا, امامعلی زاده, فرهاد. (1398). کاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه ساز. مهندسی مکانیک و ارتعاشات, 10(3), 43-51. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-5458 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7329 | |
| dc.identifier.uri | http://jvibme.semnaniau.ac.ir/article_673477.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/183414 | |
| dc.description.abstract | چکیده<br /> جدایش جریان در قسمت انتهایی خودرو عامل اصلی ایجاد نیروی پسا در یک خودروست. استفاده از وسایلی مانند گردابهساز به منظور ایجاد جریان های گردابی و تغییر مومنتوم در لایة مرزی باعث به تاخیر انداختن جدایش جریان و در نتیجه کاهش پسا میگردد. با مقایسه اندازه ضریبپسای خودرو در حالت باگردابهساز و حالت بدون گردابهساز و سپس آنالیزکردن مکانیزم کاهشپسا، نتایج مورد نظر به-دست میآید. خودرو مورد آزمایش در این پژوهش، پژو 405 سدان بوده و تجزیه و تحلیل آیرودینامیکی و شبیه سازی آن نیز به وسیلة نرم افزارهای ICEM و FLUENT انجام شده است. استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی در تجزیه و تحلیل تائید خواهد کرد که استفاده از گردابهساز می تواند ضریب پسا و مصرف سوخت را کاهش دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 639 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Semnan Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک و ارتعاشات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical Engineering and Vibration | en_US |
| dc.subject | آیرودینامیک | fa_IR |
| dc.subject | ضریب پسا | fa_IR |
| dc.subject | لایة مرزی | fa_IR |
| dc.subject | گردابه ساز | fa_IR |
| dc.subject | جدایش | fa_IR |
| dc.title | کاهش ضریب پسای خودرو پژو 405 با استفاده از گردابه ساز | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی کامل | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهشگر ارشد، پژوهشکده سوخت، خودرو و محیط زیست، دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد هوافضا/آیرودینامیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 43 | |
| dc.citation.epage | 51 | |