مقایسه سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا در بین دانشآموزان مراکز شبهخانواده و خانواده عادی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مفاهیمی که در زیربنای ارتباطات فرد قرار دارد سبکهای دلبستگی است، نوع سبک دلبستگی پیش بینی کننده تعاملات آینده فرد میباشد، پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبکهای دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا در بین دانشآموزان مراکز شبه خانواده و خانوادهعادی شهر ارومیه صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و مراکز شبه خانواده شهر ارومیه  میباشند که در سال 1391 در مدارس این شهر مشغول تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای تعداد 180 دانشآموز مقطع متوسطه و 180 دانشآموز مراکز شبه خانواده، انتخاب و با دانشآموزان مقطع متوسطه عادی همتاسازی گردید. دادهها با استفاده از پرسشنامه دلبستگی کولینزورید (RAAS) گردآوری شد. از روشهای آماری .test tمستقل و تحلیل واریانس دوراهه برای تحلیل دادهها استفاده شد، نتایج نشان داد که دانشآموزان شبهخانواده میانگین نمرات سبک دلبستگی ایمن پایینتر و سبک اجتنابی بالاتری داشتند (01/0P
کلید واژگان
سبک های دلبستگیایمن
اجتنابی
دوسوگرا
دانشآموز
شبهخانواده
شماره نشریه
16تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزشاپا
2008-72252476-700X




