نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T00:33:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:33:13Z
dc.date.available1399-07-09T00:33:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:33:13Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-01en_US
dc.date.submitted1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citation(1391). مقایسه سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا در بین دانش‌آموزان ‏مراکز شبه‌خانواده و خانواده عادی. زن و مطالعات خانواده, 5(16), 91-104.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7225
dc.identifier.issn2476-700X
dc.identifier.urihttp://jwsf.iaut.ac.ir/article_519733.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/180133
dc.description.abstractیکی از مفاهیمی که در زیربنای ارتباطات فرد قرار دارد سبک­های دلبستگی است، نوع سبک دلبستگی پیش بینی کننده تعاملات آینده فرد می­باشد، پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک­های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا در بین دانش­آموزان مراکز شبه­ خانواده و خانواده­عادی شهر ارومیه صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و مراکز شبه ­خانواده شهر ارومیه  می­باشند که در سال 1391 در مدارس این شهر مشغول تحصیل بودند. با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای تعداد 180 دانش­آموز مقطع متوسطه و 180 دانش­آموز مراکز شبه خانواده، انتخاب و با دانش­آموزان مقطع متوسطه عادی همتاسازی گردید. داده­ها با استفاده از پرسشنامه دلبستگی کولینز­و­رید (RAAS) گردآوری شد. از روش­های آماری .test­ tمستقل و تحلیل واریانس دوراهه برای تحلیل داده­ها استفاده شد، نتایج نشان داد که دانش­آموزان شبه­خانواده میانگین نمرات سبک دلبستگی ایمن پایین­تر و سبک اجتنابی بالاتری داشتند (01/0P<). در سبک اجتنابی بین دانش­آموزان شبه­ خانواده و عادی تفاوت آماری معنا­داری وجود نداشت. در مراکز شبه خانواده، دختران دارای سبک دلبستگی اجتنابی و پسران دارای سبک دلبستگی دوسوگرایی بودند (05/0P<).fa_IR
dc.format.extent119
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofزن و مطالعات خانوادهfa_IR
dc.subjectسبک های دلبستگیfa_IR
dc.subjectایمنfa_IR
dc.subjectاجتنابیfa_IR
dc.subjectدوسوگراfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزfa_IR
dc.subjectشبه‌خانوادهfa_IR
dc.titleمقایسه سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا در بین دانش‌آموزان ‏مراکز شبه‌خانواده و خانواده عادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue16
dc.citation.spage91
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد