بررسی موانع ارتباط موثر بین پلیس و ارباب رجوع در کلانتریها
(ندگان)پدیدآور
یدالهی, محسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در جوامع پیشرفته یکی از فاکتور های موثر در ارزیابی نظام اداری و اجرائی ، میزان مشارکت سازمانها و نهاد های مدنی با مردم در جهت پیشبرد اهداف جامعه است ، به همین سبب سازمانهای اجرائی به دنبال بسط و گسترش ارتباط مثبت با مردم بوده و مترصد آن هستند که موانع ارتباطی بین مردم - که در واقع مشتریان خدمات آنها می باشند - و کارکنان خود را به حداقل برسانند ، نیروی انتظامی و در خط مقدم آن کلانتریها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مشکلات و موانعی در این راستا دارند که ابتدا باید این موانع را خوب شناخته و سپس تدابیری را برای رفع آنها اتخاذ نمایند . سوابق موجود نشان می دهد که کلانتریها از آنجائی که مورد مراجعه آحاد مردم هستند ، در تبیین تعاملات عمومی ناجا از مولفه های بسیار تاثیر گذار تشخیص داده شده اند و رفتار کارکنان آنها از شاخصه های مهم این تعاملات می باشد ، بنا بر همین اهمیت ، تمام تلاش ناجا بر آن است که این تفکرعامیانه را که « نرفتن به کلانتریها در زمان طولانی ارزش است » از ذهن عامه مردم پاک نموده و ارتباط بین پلیس و مردم را در کلانتریها توسعه دهد ، ولی این کار میسر نخواهد بود مگر با شناسائی زمینه ها و عللی که مانع شده است بین پلیس و ارباب رجوع ارتباط موثر و درک متقابل صورت گیرد ، این مقاله به بررسی موانع ارتباط در کلانتریها پرداخته و دیدگاههای موجود را مورد ارزیابی قرار می دهد.
کلید واژگان
موانعتعارض
مهارتهای اجتماعی
نگرش
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01




