روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهرتبریز
(ندگان)پدیدآور
سرتیپی, وحیدصفانیا, علی محمدنوبخت رمضانی, زهرانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام تحقیق بررسی روابط ساختاری هویت برند با رضایتمندی و وفاداری تماشاگران فوتبال شهر تبریز بود. این تحقیق از نظر هدف، از نوع تحقیقات بنیادی و به لحاظ گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه مورد مطالعه در این پژوهش کلیه تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در سال 1396 بودند. به منظور جمع آوری دادهها و اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه های هویت برند (باتاچاریا و سِن،2003)، رضایتمندی مصرف کننده (ماتیلا و همکاران، 2011) و پرسشنامه وفاداری مصرف کننده(چاولدهوری و هولبرگ، 2001) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی تأییدی و برای ارائه مدل، تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 و lisrel 8.8 استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین هویت برند با وفاداری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. سایر تحلیل ها نشان داد که ارتباط بین هویت برند با رضایتمندی مشتریان مثبت و معنی دار بود. به طور کلی می توان گفت که اصالت برند نقش بسزایی در وفاداری و رضایتمندی مشتریان دارد.
کلید واژگان
واژه های کلیدی: هویت برندبازاریابی
رضایتمندی
وفاداری مصرف کنندگان
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرجسازمان پدید آورنده
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات تهراناستاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران
استادیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین




