نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیروزی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:27:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:27:30Z
dc.date.available1399-07-09T00:27:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:27:30Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2014-10-24en_US
dc.date.submitted1393-08-02fa_IR
dc.identifier.citationفیروزی, رضا. (1394). آسیب‌شناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دوره‌های دکترای حرفه‌ای. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 19(63), 151-172.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5246
dc.identifier.urihttp://ksiu.nahad.ir/article_283.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/177914
dc.description.abstract<em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> هدف تحقیق، نشان دادن ضرورت تدوین طرحی جامع در قالب یک سند بالادستی برای دروس معارف اسلامی و توابع آن برای یک حرکت هدفدار بوده است. <em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em> این پژوهش، تحقیقی توصیفی- پیمایشی است که دیدگاه دانشجویان دکتری حرفه‌ای دانشگاه ع.پ. ارومیه را در رشته‌های دندان‌پزشکی، پزشکی و داروسازی در مورد استادان و دروس معارف اسلامی با تحلیلی بر آسیبهای مفروض بررسیده است. ﺟﺎمعۀ آﻣﺎری، داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن علوم پایه ورودی 91 و 92 به تعداد 250 نفر و اﺑﺰار ﺟﻤﻊ‌آوری اﻃﻼﻋﺎت، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎمۀ محقق‌ساخته ﺑﻮد. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ در چهار دسته از سؤالات به طور میانگین 795/0 برآورد شد. ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده‌ﻫﺎ در ﺳﻄﺢ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺖ. <em><span style="text-decoration: underline;">یافته‌ها:</span></em> دروس معارف اسلامی به شرط توجه به نیازهای علمی و اعتقادی دانشجویان و استفاده از استادانی آگاه و ماهر در حوزۀ علمیت و روش، از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین، تدوین منابع بالادستی برای هدایت منشورات درسی و کمک درسی و نیز ساماندهی آموزشهای ضمن خدمت، ضرورتی انکارناپذیر است. <em><span style="text-decoration: underline;">نتیجه‌گیری:</span></em> مقاله در حوزۀ استاد، بیانگر ضرورت بازخوانی جایگاه استادان معارف برای حفظ نقش استادی در دانشگاه به دو اعتبار آموزش و تربیت پژوهش‌محور است. در حوزۀ محتوا، توجه به هماهنگی عرضی و طولی میان دروس، لزوم بازخوانی عناوین و سرفصل‌ها و داشتن خروجی قابل مشاهده و ارزیابی در میان‌مدت و ترتیب ارائۀ آنها در طول سنوات تحصیل است. در نهایت، یافته‌ها حاکی از ضرورت تدوین سند جامع تحول در دروس معارف استfa_IR
dc.format.extent548
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامیfa_IR
dc.subjectدروس‌معارف اسلامیfa_IR
dc.subjectاستادان‌معارف اسلامیfa_IR
dc.subjectوضعیت دروس معارف اسلامیfa_IR
dc.subjectمنظومۀ معرفتی دانشجویانfa_IR
dc.titleآسیب‌شناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاه‌های دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دوره‌های دکترای حرفه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای فلسفه؛ استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ارومیهfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue63
dc.citation.spage151
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد