| dc.contributor.author | فیروزی, رضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:27:30Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:27:30Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:27:30Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:27:30Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-10-24 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-08-02 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | فیروزی, رضا. (1394). آسیبشناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دورههای دکترای حرفهای. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 19(63), 151-172. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2322-5246 |  | 
| dc.identifier.uri | http://ksiu.nahad.ir/article_283.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/177914 |  | 
| dc.description.abstract | <em><span style="text-decoration: underline;">هدف:</span></em> هدف تحقیق، نشان دادن ضرورت تدوین طرحی جامع در قالب یک سند بالادستی برای دروس معارف اسلامی و توابع آن برای یک حرکت هدفدار بوده است. <em><span style="text-decoration: underline;">روش:</span></em> این پژوهش، تحقیقی توصیفی- پیمایشی است که دیدگاه دانشجویان دکتری حرفهای دانشگاه ع.پ. ارومیه را در رشتههای دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی در مورد استادان و دروس معارف اسلامی با تحلیلی بر آسیبهای مفروض بررسیده است. ﺟﺎمعۀ آﻣﺎری، داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن علوم پایه ورودی 91 و 92 به تعداد 250 نفر و اﺑﺰار ﺟﻤﻊآوری اﻃﻼﻋﺎت، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎمۀ محققساخته ﺑﻮد. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ در چهار دسته از سؤالات به طور میانگین 795/0 برآورد شد. ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ در ﺳﻄﺢ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺖ. <em><span style="text-decoration: underline;">یافتهها:</span></em> دروس معارف اسلامی به شرط توجه به نیازهای علمی و اعتقادی دانشجویان و استفاده از استادانی آگاه و ماهر در حوزۀ علمیت و روش، از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین، تدوین منابع بالادستی برای هدایت منشورات درسی و کمک درسی و نیز ساماندهی آموزشهای ضمن خدمت، ضرورتی انکارناپذیر است. <em><span style="text-decoration: underline;">نتیجهگیری:</span></em> مقاله در حوزۀ استاد، بیانگر ضرورت بازخوانی جایگاه استادان معارف برای حفظ نقش استادی در دانشگاه به دو اعتبار آموزش و تربیت پژوهشمحور است. در حوزۀ محتوا، توجه به هماهنگی عرضی و طولی میان دروس، لزوم بازخوانی عناوین و سرفصلها و داشتن خروجی قابل مشاهده و ارزیابی در میانمدت و ترتیب ارائۀ آنها در طول سنوات تحصیل است. در نهایت، یافتهها حاکی از ضرورت تدوین سند جامع تحول در دروس معارف است | fa_IR | 
| dc.format.extent | 548 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | دروسمعارف اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | استادانمعارف اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | وضعیت دروس معارف اسلامی | fa_IR | 
| dc.subject | منظومۀ معرفتی دانشجویان | fa_IR | 
| dc.title | آسیبشناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دورههای دکترای حرفهای | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکترای فلسفه؛ استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 19 |  | 
| dc.citation.issue | 63 |  | 
| dc.citation.spage | 151 |  | 
| dc.citation.epage | 172 |  |