دوره 18, شماره 59

 

ارسال های اخیر

  • کنش صادقانه و عوامل موثر بر آن:رویارویی عاملیت و ساختار در نهاد علم 

    سدیدپور, سمانه سادات؛ شجاع نوری, فروغ الصباح (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: این پژوهش کوششی در بررسی منشأ کنش صادقانه- غیر صادقانه است و این پرسش را مطرح می‏کند که از بین دوگانۀ عاملیت و ساختار، کدام یک به کنش صادقانه می‏انجامد.

  • تحلیل و بررسی دیدگاه نقیب العطاس درباره اسلامی‌سازی علوم اجتماعی 

    خسروپناه, عبدالحسین؛ حسنی, سیدحمیدرضا؛ درگاهزاده, محمد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: «محمدنقیب العطاس» یکی از موافقان و نظریه‌پردازان ایدۀ اسلامی‌سازی دانش در نیمۀ دوم قرن بیستم است. هدف این پژوهش، گزارش و ارزیابی فرایند تحقق علوم اجتماعی اسلامی ...

  • بررسی جامعه‌شناس بودن ابن خلدون با تاکید بر قواعد روش‌شناختی امیل دورکیم 

    جمشیدیها, غلامرضا؛ میرزایی, مهدی (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: هدف از نگارش این مقاله، بررسی جامعه‌شناس بودن یا نبودن ابن خلدون است که علاوه بر روشن کردن یک حقیقت تاریخی، از حیث چیستی علم و روش دستیابی به آن، اسلوب درستی ...

  • اندیشه امام خمینی(ره) و غیریت سازی از گفتمان حاکم بر روابط بین الملل 

    وقوفی, امید؛ حق گو, جواد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: در این مقاله برآنیم تا با عنایت به دیدگاههای امام خمینی(ره) ضمن استخراج آرا و اندیشه‌های ایشان در این رابطه، به غیریت‌سازی از گفتمان حاکم بر دانش روابط بین‌الملل ...

  • آرمان‌گرایی و حرکت در دانشگاه اسلامی 

    قربانی زاده, وجه الله؛ امینی, محمد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: پیشرفت تعالی‌بخش با کاربست علومی حاصل می‌شود که در دانشگاه حقیقتاً اسلامی تولید شده است؛ زیرا دانشگاه بدون علم، محکوم به عقب‌ماندگی و بدون تعالی معنوی نیز محکوم ...

  • فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از منظر شهید سید محمد باقر صدر 

    سرلک, علی؛ موسوی, سید مهدی (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2014-08-23)
    هدف: هدف این نوشتار بررسی فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی از منظر آیۀ الله شهید سید محمد باقر صدر و تبیین روش، مبانی و اهداف تعلیم و تربیت اسلامی بوده است.